فروش آنلاین کالاهای تقلبی و غیراستاندارد مسدود شد

در راستای نظارت بر بخش تجارت الکترونیک در چین

نظارت بر بخش تجارت الکترونیک چین، سخت گیرانه تر نظارت می شود. در همین راستا اقدامات جدیدی به منظور مسدود ساختن فروش آنلاین کالاهای تقلبی و غیراستاندارد صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،انتظار می رود  تا سال 2020، مجموع هزینه هایی که صرف فروش آنلاین در کشور چین می شود به حدود 1 هزار میلیارد دلار آمریکا برسد. به گزارش warc.com وزارت تجارت چین، قصد متوقف ساختن فروش کالای تقلبی و دیگر فعالیت های مجرمانه را از طریق وب سایت های تجاری دارد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، فعالیت های مجرمانه فروشگاه های آنلاین که در اصطلاح چینی «مسواک زدن» اتلاق می شوند و به معنای انجام تراکنش های تقلبی، عرضه محصولات تقلبی و نمایش نظرات مشتریان تقلبی بر روی سایت های فروش آنلاین می باشد.

در پیش نویس این قانون آمده است که دولت چین، قصد جریمه کردن اپراتورهای این عملیات تقلبی تا 500 هزار ین (80 هزار دلار آمریکا) را دارد و در صورتی که گزارش سوء رفتار آن ها به دپارتمان برسد، اپراتور متقلب جریمه خواهد شد. تحلیل گران و برندهای برتر اظهار می دارند که تصویب این گروه از قوانین جدید گام بزرگی در جهت کاهش شیوع کالاهای تقلبی و همچنین کالاهای موجود در بازار سیاه (قانونی ولی ارزان تر) خواهد شد؛ بنابراین بسیاری از عوامل مخدوش ساختن تصویر برندهای تجاری کاهش خواهند یافت.

برای مثال، الینور لئونگ، یک تحلیل گر در گروه سرمایه گذاری CLSA از هنگ کنگ معتقد است که قبل از حرکت به سمت بازار واقعی در چین، چنین نیرویی باید فعالیت خود را آغاز می کرد.

علی بابا نیز اعلام کرده که از این اقدام مبتکرانه دولت حمایت خواهد کرد تا صنعت تجارت چین و همچنین پرداخت الکترونیک امن این کشور توسعه یابد و به تجارتی سالم مبدل گردد؛ همچنین این شرکت گام هایی در جهت افزایش کیفیت فروشگاه های آنلاین خود نیز برداشته است./شاپرک

 

منبع : http://www.thepaypers.com/ecommerce/china-tightens-ecommerce-rules/759396-25

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  ⁄  7  =