رشد اقتصاد جهانی متوسط و نامتوازن است

تازه‌ترین هشدارهای رئیس صندوق بین المللی پول

.رئیس صندوق بین المللی پول به کشورهای جهان پیشنهاد داد که با وضعیت حاکم در بازار جهانی قیمت نفت، یارانه های انرژی را کاهش دهند و.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه خبری «ویی او ای»، کریستین لاگارد گفت: رشد اقتصاد جهانی «متوسط و نامتوازن» است و این روند موجب می شود اقتصاد جهان با خطرات فزاینده‌ای روبرو شود.

در همین حال، کریستین لاگارد به رشد اقتصاد جهان در سال 2014 میلادی اشاره کرد و گفت: با بهره بردن از کاهش قیمت جهانی نفت و عملکرد اقتصادی مطلوب آمریکا، نرخ رشد اقتصاد جهانی به 3.4 درصد رسید.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که در 10 سال اخیر، میانگین نرخ رشد اقتصاد جهانی بهبود یافته است اما به قدر کفایت، قدرتی برای التیام زخم‌های حاکی از بحران مالی و بیکاری جوانان تا 50 درصد در برخی از کشورها را نداشته است.

وی در ادامه گفت: روند رشد اقتصاد جهانی با طولانی شدن اثرات بحران مالی، پیر شدن جمعیت و پایین آمدن بهره وری در کشورها با کاهش روبرو است.

رئیس صندوق بین المللی پول به کشورهای جهان پیشنهاد داد که با وضعیت حاکم در بازار جهانی قیمت نفت، یارانه های انرژی را کاهش دهند و از این طریق کشورهای واردکننده نفت می توانند به رشد اقتصادی خود 1 درصد اضافه کنند.

کریستین لاگارد در پایان گفت: باید در بخش زیر ساخت‌ها سرمایه گذاری بیشتری انجام شود تا در کوتاه مدت با رشد اشتغال‌زایی و در بلند مدت شاهد سهولت در فعالیت‌های بازرگانی باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =