قدردانی از بانک کارآفرین در رونمایی چکاوک

رونمایی از طرح ملی چکاوک یا سامانه انتقال تصویر چک با حضور معاون اول رئیس جمهور در بانک مرکزی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از سامانه چکاوک ضمن تشکر و قدردانی از همراهی و همکاری بانک کارآفرین و سایر بانک های کشور در اجرا و بهره برداری از این پروژه در مورد مزایای استفاده از این سامانه در امور مربوط به چک گفت: چک یک ابزار مهم مالی برای تسهیل امور تجاری و معاملاتی است و هرچه بتوانیم امنیت و اعتماد در زمینه چک را افزایش دهیم، از مسائل و تبعات منفی آن کاسته خواهد شد.
وی در خصوص نظام بانکی کشور تصریح کرد: نظام بانکی کشور به دلیل بار سنگینی که برای پیشبرد توسعه بر دوش دارد، نیازمند ابزارها و فناوری‌های نوین است و باید با به کارگیری این ابزارها بسیاری از مشکلات که هم اکنون مسئولان و کارکنان بانک‌ها و نیز مردم را آزار می‌دهد از میان برداشته شود.
جهانگیری بانک مرکزی را پیشتاز در اجرای دولت الکترونیک توصیف کرد و گفت: دولت به صورت جدی به دنبال اجرای کامل برنامه‌های دولت الکترونیک است و برای تسهیل امور و آسایش بیشتر مردم بعد از استقرار این نوع سامانه‌ها، نظام الکترونیکی قابل قبولی در بانک‌ها اجرا خواهد شد.با رونمایی از این طرح، چکاوک به طور کامل در بانک های سراسر کشور عملیاتی می شود.
گفتنی است، در طرح چکاوک، همه مبادلات مربوط به چکهای بانکی، بین شعب تمامی بانک ها به روش سیستمی صورت می گیرد و زمان واریز وجوه به حساب مشتریان را کاهش می دهد.
با تکمیل و راه اندازی سامانه چکاوک ، وصول چک در بانک های سراسر کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود.
شایان ذکر است، اسحاق جهانگیری پیش از آغاز مراسم افتتاح و رونمایی طرح ملی چکاوک، از نمایشگاه فعالیت ها و دستاوردهای بانکی کشور بازدید کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  14