تحلیل مطالبات غیر جاری بر اساس استاندارد basel II: رویکرد IFW

طی سمیناری از سویشرکت خدمات انفورماتیک انجام شد:

شرکت خدمات انفورماتیک رویداد تخصصی «تحلیل مطالبات غیر جاری بر اساس استاندارد basel II: رویکرد IFW» را با حضور کارشناسان شبکه بانکی کشور در تاریخ 20 خرداد ماه سال جاری برگزار نمود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، مهندس سید سعید رضوی مشاور مدیرعامل و دبیر اجرایی رویداد تخصصی مذکور، در خصوص اهداف برگزاری این رویداد اظهار داشت: این رویداد با هدف معرفی IFW و به طور خاص رویکرد آن نسبت به پیاده سازی استاندارد بازل 2 در بانک‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی یادآور شد در این رویداد رویکرد IFW به استانداردهای بانکداری از جمله بازل 2 تبیین شد و به عنوان مثال در موضوع «Non-performing loans» یا همان «مطالبات غیر جاری» نشان داده شد که در بانک چه فرایندهایی باید اجرا شوند و چه اطلاعاتی باید گردآوری شوند تا با استفاده از آن بتوان با ریسک‌های مرتبط با مطالبات غیر جاری مقابله نمود.

در فرم‌های اظهار نظر که در میان حضار توزیع شد، 70 درصد از اظهار نظر کنندگان درخواست شرکت در کارگاه عملی موضوع همایش را داشتند. این کارگاه عملی قرار است بعد از ماه مبارک رمضان اجرا شود.

گفتنی است چارچوب اطلاعاتی IFW در حوزه‌‌ی کسب و کار بانکداری برای اهدافی چون برنامه‌ریزی راهبردی، مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار، توسعه سامانه‌های اطلاعاتی و سایر پروژه‌های مرتبط با کسب و کار بانکداری قابل استفاده می‌باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −  90  =