قیمت جهانی نفت کاهش یافت

معاملات نفت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئیه که روز گذشته منقضی شد نیز هفت سنت افزایش یافت و 59 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات امروز (سه‌شنبه) به دلیل نگرانی‌های مجدد درباره اشباع بازار جهانی نفت و تقاضای ضعیف در آستانه انتشار آمارهای مقدماتی تولید در چین و ژاپن کاهش یافت، اما پیش‌بینی کاهش در ذخایر نفت خام آمریکا مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

بر این اساس نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با شانزده سنت کاهش 63 دلار و 18 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت در معاملات روز دوشنبه 32 سنت افزایش قیمت داشت. نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه اوت نیز با 18 سنت کاهش 60 دلار و 20 سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

معاملات نفت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئیه که روز گذشته منقضی شد نیز هفت سنت افزایش یافت و 59 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله شد.

جاناتان بارات تحلیلگر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: فکر می‌کنم آمار شاخص مدیران خرید در ژاپن و چین در حال فشار آوردن روی قیمت‌ها در بازار نفت است. چین و ژاپن در بین بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت در آسیا قرار می‌گیرند.

شاخص مدیران خرید در ژاپن قرار است اواخر امروز منتشر شود و پس از آن نیز آمار چین منتشر خواهد شد.

موسسه مالی فیلیپ سیوچرز در تحقیقی اعلام کرد اگرچه این اطلاعات که قرار است منتشر شود ضعیف بوده رشد اقتصادی این مناطق باعث حمایت از قیمت نفت خواهد شد.

در صورتی که شاخص مدیران خرید زیر 50 باشد به معنی کاهش فعالیت‌های تولیدی و اگر این آمار بالای عدد 50 باشد به معنی توسعه فعالیت‌ها است.

رشد ذخایر نفتی آمریکا که در هفته منتهی به دوازده ژوئن تقریبا 500 هزار بشکه افزایش یافت تولید بالای نفت خام (روزانه 9 میلیون و 600 هزار بشکه در روز) در آمریکا و تولید مازاد روزانه دو میلیون بشکه توسط اوپک به نگرانی‌ها درباره عرضه بیش از حد نفت افزوده است.

مقدار ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به طور متوسط یک میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یافت و به حدود 466 میلیون بشکه رسید.

تحلیلگران بانک ANZ پیش‌بینی کردند ذخایر نفت خام آمریکا 1.5 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت که احتمالا باعث قدری افزایش در قیمت نفت می‌شود.

موسسه نفتی آمریکا اطلاعات خود درباره وضعیت انرژی این کشور را اواخر امروز منتشر می‌کند اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش خود را فردا منتشر خواهد کرد.

منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  28