مشکل‌حق‌پخش‌فوتبال حل شد؟

حق پخش تلویزیونی از منابع اصلی درآمد باشگاه‌های ورزشی خصوصا فوتبال در جهان است. در لیگ ما اما این حق از سوی صدا و سیما در فصل گذشته پرداخت نشد تا مشکلات مالی باشگاه‌های کشور دو چندان شود. از طرف دیگر فدراسیون فوتبال و سازمان‌لیگ هم در متقاعد کردن رسانه ملی تا روز گذشته موفق نبودند!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حق پخش تلویزیونی از منابع اصلی درآمد باشگاه‌های ورزشی خصوصا فوتبال در جهان است. در لیگ ما اما این حق از سوی صدا و سیما در فصل گذشته پرداخت  نشد تا مشکلات مالی باشگاه‌های کشور دو چندان شود. از طرف دیگر فدراسیون فوتبال و سازمان‌لیگ هم در متقاعد کردن رسانه ملی تا روز گذشته موفق نبودند!

 

رقم قرارداد حق پخش

آبان ماه سال گذشته ایسنا نوشت: اولین‌بار مبلغ توافق شده حق پخش از زبان مهدی تاج بیان شد؛ او اعلام کرد: «رقم آخرین قرارداد حق پخش میان فدراسیون و صداوسیما 5/22 میلیارد تومان بوده و الان روی افزایش 30 درصدی توافق شده است. » براساس صحبت‌های تاج مبلغ توافق شده حق پخش حدود 250/29 میلیارد است. اما سیدتقی سهرابی‌نژاد مدیرکل روابط عمومی صداوسیما گفت: «مبلغ آخرین قرارداد صداوسیما با فدراسیون بر سر حق پخش تلویزیونی که در سال 92 منعقد شده 5/17 میلیارد تومان بوده و صداوسیما خواهان افزایش این رقم براساس افزایش بودجه امسال یعنی به میزان 13 درصد است. اما بنا بر درخواست وزیر ورزش و جوانان از رئیس سازمان صداوسیما استثنائا این افزایش برای سال 93 به میزان 30 درصد تعیین شده است. » براساس صحبت وی، مبلغ حق پخش فصل قبل به  حدود 750/22 میلیارد رسید اما عملا در پرداخت اتفاقی رخ نداد تا دست باشگاه‌ها از این منبع درآمد کوتاه باشد. عدم پرداخت حق پخش بهانه‌ای شد تا فدراسیون و سازمان لیگ چند هفته از ورود دوربین‌های صدا و سیما به ورزشگاه‌ها ممانعت به‌عمل بیاورند اما این اقدام بدون دوراندیشی نیز باعث نرمش رسانه ملی و کوتاه آمدن مدیران صداوسیما از مواضع خود نشد! سرانجام با ورود شورای امنیت کشور بازی‌ها به‌طور مستقیم از شبکه‌های مختلف پخش شد.
مشکل حق پخش حل می‌شود!

صبح روز گذشته  علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشور به همراه مهدی تاج رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای با دکتر مهدی اخوان بهابادی، قائم مقام سازمان صدا و سیما دیدار و درباره موضوعات مختلفی از جمله حق پخش گفت و گو کردند. دکتر اخوان بهابادی پس از این نشست در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی صداوسیما با ارزیابی مثبت این جلسه تصریح کرد: در گفت و گو‌های امروز مسائل مختلف فوتبال از جمله حق پخش، ارائه مسابقات فوتبال ایران و حمایت و همکاری رسانه ملی با فدراسیون فوتبال  بررسی شد. قائم مقام رئیس رسانه ملی افزود: با توجه به مباحث مطرح شده وتوافقات صورت گرفته مقرر شد در روزهای آینده تفاهم نامه همکاری بین صداوسیما و فدراسیون فوتبال به امضا برسد که در آن حق پخش فوتبال حل خواهد شد. 

  شرکت واسطه

مهدی تاج روز گذشته با اشاره به نشست مشترکی که با حضور علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و قائم‌مقام سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: جلسه‌ای داشتیم که بسیار رو به رشد بود.  اینکه 100 درصد توافق انجام شده است یا خیر را نمی‌دانم اما تفاهمنامه‌ای در این زمینه امضا خواهد شد و در حال‌ حاضر کارشناسان سازمان لیگ و صدا و سیما درحال کار بر روی موضوع هستند و پس از پایان متن تفاهمنامه دو طرف آن را امضا خواهند کرد. رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه شیوه مدنظر در توافق آتی با گذشته بسیار متفاوت است، بیا‌ن‌ کرد: باید باشگاه‌ها را دور یک دیگر جمع کنیم و با مدیران آنها جلسه بگذاریم، چرا که قراردادی که مدنظر قرار خواهد گرفت با گذشته بسیار متفاوت است. تاج در پاسخ به این سوال که آیا مطالبه 22/5 میلیاردی فصل قبل نیز باید توسط سازمان صدا و سیما به فدراسیون فو‌تبا‌ل و سازمان لیگ پرداخت شود یا خیر؟ تصریح کرد: بله. این مطالبه باید پرداخت شود، چرا که این رقم بر ضمه سازمان صدا و سیما است. رئیس سازمان لیگ درباره شیوه مدنظر که با توجه به آن تفاهمنامه مورد نظر بین سازمان لیگ و سازمان صدا و سیما به امضا خواهد رسید، مطرح کرد: این شیوه، شیوه مشارکتی خواهد بود.

منبع: آرمان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −  73  =