توافق ایران و اتحادیه اروپا برای آغاز دور جدید گفتگوهای سطح بالا

این گفتگوها در آینده نزدیک در سطح معاونان وزارت امور خارجه و معاون خانم موگرینی شروع خواهد شد و به تدریج در سطح وزرا ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  وزیر امور خارجه ایران گفت: امروز تصمیم گرفتیم یک دور جدید از گفتگو را بین ایران و اتحادیه اروپا شروع کنیم، بر اساس روشی که اتحادیه اروپا دارد، این را گفتگوهای سطح بالا خواهیم گفت و نه دیگر انتقادی و نه جامع، بلکه گفتگوهای سطح بالا خواهیم گفت.
 
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، محمدجواد ظریف پس از دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران در نشست خبری مشترک افزود: این گفتگوها در آینده نزدیک در سطح معاونان وزارت امور خارجه و معاون خانم موگرینی شروع خواهد شد و به تدریج در سطح وزرا ادامه خواهد یافت.
 
وی اضافه کرد: ما درباره موضوعات مورد علاقه ایران و اتحادیه اروپا صحبت کردیم؛ در طول چندین سال گذشته بحث‌های ما با اتحادیه اروپا بیشتر بر موضوعات هسته ای متمرکز بود در حالی که قبل از آن ما دوره هایی از گفتگو با اتحادیه اروپا را داشتیم که یک زمانی به عنوان گفتگوهای انتقادی و بعد از آن به عنوان گفتگوهای جامع شناخته می شد. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  15