ضرورت انتظام بخشی به ساختار«نت»(تعمیرات نگهداری) شبکه پرداخت/معرفی مدیر روابط عمومی ایران کیش

مدیرعامل شرکت ایران کیش مطرح کرد:

شرکت ایران کیش با آسیب شناسی در این زمینه به راه اندازی واحد مستقل اقدام کرد . این واحد که درآینده به صورت یک شرکت مستقل فعالیت خواهد کرد قادر است به کلیه شرکت های psp خدمت ارائه کند./

با توجه به وجود حدود چهار میلیون پایانه فروش فعال و یک میلیون پایانه فروشگاهی در انبار و در انتظار تعمیر در کشور و عدم ساخت این دستگاه ها در داخل، می‌توان با تعمیر دستگاه‌ها مانع از خروج ارز از کشور شد./عدم استفاده صحیح رایج‌ترین دلیل خرابی پایانه‌های فروش است.در بسیاری از موارد شکستگی و ریخته شدن آب روی دستگاه عامل خرابی POS استبه گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیرعامل ایران کیش در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار،گفت:ساختار تعمیرات و نگهداری پایانه های فروشگاهی در حال حاضر  نظم خاصی ندارد و افراد متخصص و کم متخصص، مجرب و کم تجربه  در این زمینه چندان از هم مشخص نیستند و در نتیجه ضریب خطا در حوزه تعمیر شبکه کارتخوان بالاست.

 وی با اشاره به اینکه شرکت ایران کیش با آسیب شناسی در این زمینه به راه اندازی واحد مستقل اقدام کرد افزود: این واحد  که درآینده به صورت یک شرکت مستقل فعالیت خواهد کرد قادر است به کلیه شرکت های psp خدمت ارائه کند.

وی تصریح کرد: دربازار افراد حقیقی و حقوقی متعددی مدعی هستند که از نت سررشته دارند اما برخی از این افراد به دلیل کم تجربگی و کمبود تخصص در هنگام عمل باعث ایجاد چالش در روند عملکرد شبکه پرداخت می شوند بر همین اساس ضروری است این صنف از نهاد خاصی گواهی نامه  دارای رتبه بندی دریافت کند تا در هنگام مناقصه شناخت شرکت ها ی ارائه کننده خدمات نت به نحو مطلوبتری انجام شود.

 وی بابیان اینکه  واحد مستقل نت ایران کیش هم اکنون با یکی از شرکت های پی اس پی قراداد امضا کرده است اظهار داشت : با وجود اینکه درابتدا قصد این نبود که  وارد بازاری غیر از شرکت ایران کیش شویم اما به دلیل کیفیت خوب خدمات ارائه شده شروع خوبی در این زمینه  داشته ایم و یکی از شرکتها راغب شد تا از خدمات این واحد بهرمند شود

وی ابراز  امیدواری کرد که این واحد در آینده سهم مناسبی  از بازار تعمیرات و نگهداری پایانه های فروشگاهی را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل ایران کیش اضاقه کرد: هم اکنو بالغ بر 4میلیون پایانه فروشگاهی در کشور فعال  و سهم ایران کیش از این بازار بیش از  700 هزار کارتخوان است و این شرکت در نظر دارد همچنان سهم خود را در این بازار افزایش دهد.

 انتصاب مدیر روابط عمومی
 در این جلسه همچنین پیروز ارجمند مدیر جدید روابط عمومی و مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران کیش نیز معرفی شد. وی پیش از این در وزارت ارشاد در بخش موسیقی دارای مسئولیت بوده است.

درباره نت ایران کیش

در همین مدیر مستقل واحد نت  شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: واحد SBU تعمیر و نگهداری ایران کیش فعالیت مستقل خود را آغاز کرده و آماده همکاری با تمامی شرکتهای عرضه کننده خدمات الکترونیک است.

 “محمد افشارمنش” افزود: واحد تعمیر و نگهداری ایران کیش از سال 1386 تاسیس، اما از سال گذشته و پس از دریافت مجوز از سوی هیات مدیره شرکت به واحد تجاری مستقل (SBU)  تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه این واحد توانایی تعمیر تخصصی سخت‌افزاری اکثر برندهای پایانه های فروش موجود در بازار ایران را دارد، یادآور شد: پرسنل متخصص این واحد در حال حاضر قادر به تعمیر روزانه 500 دستگاه هستند که در صورت نیاز تا سه برابر قابل افزایش خواهد بود .

افشارمنش با اشاره به اینکه طی شش ماه فعالیت این واحد مستقل تجاری، بالغ بر 80 هزار پایانه فروش تعمیر شده است، یادآور شد: “ظرفیت این واحد برای تعمیرات در سال جاری 120 هزار دستگاه تخمین زده می شود که این تعداد قابلیت افزایش تا 300 هزار دستگاه را نیز دارد.”

مشاور مدیرعامل در امور پذیرندگان در مورد ضرورت نگهداری و تعمیر POS  گفت: با توجه به وجود حدود چهار میلیون پایانه فروش فعال و یک میلیون پایانه فروشگاهی در انبار در کشور و عدم ساخت این دستگاه ها در داخل، می‌توان با تعمیر دستگاه‌ها مانع از خروج ارز از کشور شد.

وی عدم استفاده صحیح را رایج‌ترین دلیل خرابی پایانه‌های فروش عنوان کرد و اظهار داشت: در بسیاری از موارد شکستگی و ریخته شدن آب روی دستگاه عامل خرابی POS است و در برخی موارد دیگر نیز پذیرنده کابل برق و تلفن را به اشتباه وارد می‌کند که موجب سوختگی دستگاه می‌شود.

 لزوم پیاده سازی سیستم‌های نگهداری وتعمیرات ( نت )
در دنیای رقابتی امروز ،علم نگهداری در مدیریت دستگاه ها و تجهیزات و عمر فعال آنها رشد کرده و به عنوان یک زیرمجموعه الزامی در مدیریت سرمایه ها  تعریف شده است به صورتیکه مدیریت سرمایه های فیزیکی و موجود باعث افزایش عمر و دوره کاربری آنها  ودر نهایت بالاترین سود وبازده ممکن می گردد.  در همین راستا، وجود فاکتورهای شش گانه زیر الزامی است، فاکتور هایی که تنها در گروی اجرای صحیح و علمی نگهداری محقق می شود.

1-کاهش خطر و ریسک ناشی از فعالیت سیستم

2-اجتناب از خرابی دستگاه ها و تجهیزات

3-تامین تجهیزات پایا و ماندگار و با کیفیت

4-کمترین هزینه تولید

5-محدود کردن ضررات و زیان های ناشی از فعالیت دستگاه ها

6- تولید و خروجی حداکثری

همچنین تحقق این فاکتورها منوط به وجود هماهنگی و همکاری نزدیکی و یک رابطه فعال و متعادل بین قسمت های فنی ،عملیات و تعمیر و نگهداری است.

کاهش قیمت تمام شده محصول (کالا یا خدمت)
بنابراین گزارش  به کارگیری سیستم نگهداری و تعمیراتِ خاصِ یک سازمان، می‌تواند نقش بسیار زیادی را در کاهش قیمت تمام شده محصول  نهایی(کالا یا خدمت) ایفا نماید. اما این تأثیرات تنها محدود به هزینه نبوده و در سرعت ارائه محصول در کل زنجیره تامین، کیفیت محصول(کالا یا خدمت)، قابلیت اطمینان، چابکی سازمان و عواملی از این دست نیز تأثیرات خاص خود را خواهد داشت که هر یک از آن‌ها محلی از تامل خواهد بود. از این رو می‌توان به نقش مهم و تأثیر گذار استراتژی‌های مختلف نگهداری و تعمیرات بر روی کسب و کار یک بنگاه اقتصادی پی برد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  +    =  66