تحلیل روند قیمت طلا و سکه

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اکثر تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند قیمت طلا به روند نزولی خود ادامه می‌دهد ولی بعد از کاهش ارزش دلار با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی مواجه شدیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد کشتی‌آرای افزود: با توجه به اینکه پیش بینی شده بود قیمت طلا نوسان چندانی نداشته باشد ولی از روز سه‌شنبه هفته گذشته قیمت جهانی طلا با نوسان روبرو شد.

به گفته وی قیمت جهانی طلا در اوایل هفته گذشته 1095 دلار بود که در اواخر هفته به 1117 دلار افزایش یافت یعنی افزایش 22 دلاری را شاهد بودیم و قیمت سکه نیز به 888 هزار تومان افزایش یافت.

کشتی آرای ادامه داد: قیمت سکه در اوایل هفته گذشته 877 هزار تومان بود که می‌توان گفت تا پایان هفته به طور متوسط حدود 11 هزار تومان افزایش یافت.

وی در عین حال بیان کرد: قیمت طلا در حالی که در اوایل هفته گذشته 89 هزار و 200 تومان بود، اواخر هفته به 90 هزار و 800 تومان رسید و با توجه به کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی این وضعیت را شاهد بودیم.

او خاطرنشان کرد: شاخص نرخ بیکاری و مصرف کالاهای غیر کشاورزی مثل کالاهای صنعتی نیز در هفته گذشته منفی بود که موجب تغییراتی در بازار طلا و سکه شد.

منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =