همکاری نکردن برخی بانک‌ها در پرداخت مطالبات گندم‌کاران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: با وجود تصویب هیات دولت، تضمین تسهیلات و قرارداد منعقد شده، برخی از بانک‌ها همکاری مناسبی در تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات کشاورزان ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی قنبری – معاون وزیر جهاد کشاورزی – در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای برداشت گندم تا کنون بالغ بر هفت میلیون و 850 هزار تن به ارزش 9100 میلیارد تومان از این محصول از گندم‌کاران به صورت تضمینی خریداری شده است که حدود 2100 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان باقی مانده است.
وی افزود: دولت برای پرداخت مطالبات کشاورزان با بانک‌های خصوصی وارد مذاکره شد اما با وجود تصویب هیات دولت، تضمین اصل و فرع تسهیلات و قرارداد منعقد شده بین بانک‌های خصوصی طرف مذاکره و شرکت بازرگانی دولتی، برخی از بانک‌ها همکاری نمی‌کنند که می توان به بانک‌های پاسارگاد و پارسیان اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه بانک‌های طرف قرارداد حدود 3000 میلیارد تومان از این تعهداتشان در این زمینه را پرداخت نکرده اند که در صورت پرداخت، هیچ مشکلی در زمینه مطالبات کشاورزان نخواهیم داشت، ادامه داد: در این میان نیز برخی بانک‌ها مانند رفاه و صادرات نیمی از تعهدات‌شان را پرداخت کرده اند و مابقی را نیز پرداخت کرده اند.
به گفته قنبری بانک‌هایی مانند ملت، به بخش اعظمی از تعهدات‌شان عمل کرده‌اند و بانک‌هایی مانند کشاورزی، سپه، ملی و تجارت بهترین بانک‌ها از نظر میزان همکاری با دولت در پرداخت مطالبات کشاورزان هستند، چرا که تعهدات‌شان را به صورت کامل پرداخت کرده‌اند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: نامه‌نگاری‌های بسیاری برای افزایش همکاری بانک‌های طرف قرارداد برای پرداخت هر چه سریع‌تر مطالبات کشاورزان با معاون اول رییس جمهور، بانک‌ مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های متولی انجام داده‌ایم اما بانک مرکزی باید به این مسئله ورود کند و به بانک‌هایی که همکاری مناسبی ندارند، تذکر دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −    =  18