ثبت جهانی اثر محافظتی زعفران علیه سموم آکریل آمید توسط پژوهشگران کشور

یک عضو مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اثر محافظتی زعفران علیه سموم آکریل آمید توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد کشف شده است، تاکید کرد: براساس تحقیقات انجام شده زعفران دارای خواصی برای پیشگیری از عوارض ناشی از آکریل آمید در مصرف کنندگان مواد غذایی بر پایه نشاسته و اسیدهای چرب است و تحقیقات انجام شده در طی 15 سال مبنی بر کشف تاثیرات درمانی زعفران به عنوان پژوهش مختص این دانشگاه به ثبت رسیده است.

دکتر حسین حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه دمای بالا باعث تشدید سموم آکریل آمید در مواد غذایی که بر پایه نشاسته می‌شود، گفت: برای مثال یک فرد با مصرف 65 گرم چیپس 2.5 تا 5 برابر از مقدار مجاز آکریل آمید دریافت می کند. دریافت بیش از حد مجاز آکریل آمید باعث تغییرات و اختلالات هورمونی، احتمال بروز سرطان پستان، اختلالات کلیه و بروز مشکلات بارداری می شود.

این عضو گروه فارماکودینامی و سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده زعفران دارای خواصی است که می‌تواند از عوارض ناشی از آکریل آمید جلوگیری کند همچنین دارای تاثیرات ضدسکته و ایسکمی نیز است.

حسین زاده با بیان اینکه تاثیرات زعفران در پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی ثابت شده است، خاطرنشان کرد: تحقیقات انجام شده در طی 15 سال مبنی بر کشف تاثیرات درمانی زعفران با همکاری دکتر حمیدرضا صادق نیا دانشجوی PHD دانشگاه مشهد و اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه مشهد به عنوان پژوهش مختص این دانشگاه به ثبت رسیده است.

این عضو مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان یادآور شد: عطر زعفران به مقدار زیاد می تواند باعث ایجاد سمیت شود که تاثیرات درمانی آن منجر به کاهش سمیت ایجاد شده از عطر آن می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

17  −  16  =