انجام اولین کاشت حلزون شنوایی به روش آندوسکوپی در ایران و خاورمیانه

برای اولین بار در ایران و خاورمیانه عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی همزمان در دو گوش به روش آندوسکوپی امروز (چهارشنبه 4 شهریورماه) در مرکز آموزشی درمانی شفا کرمان بر روی یک کودک 12 ماهه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران در حاشیه انجام این عمل جراحی به خبرنگاران گفت: چون این کاشت همزمان انجام می شود این بیمار همزمان به صورت دو طرفه می شنود و جهت یابی او نیز خوب صورت می گیرد.

دکتر حسام الدین امام جمعه افزود: روش آندوسکوپی همانند روش هایی که اکنون انجام می‌شود نیست. در این روش، طول دوره درمان و بهبودی بیمار کمتر است و نتایج بالاتری دارد.

وی با بیان اینکه عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی برای همه سنین قابل انجام است، گفت: موفقیت این عمل وابسته به مدت زمان شنوایی فرد دارد و نتایج آن نیز متغییر است و هرچه فرد ناشنوا کوچکتر باشد نتایج مثبت تری دارد و شنوایی بهتر است.

وی گفت: سهم بیمار در عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی همزمان در دو گوش به روش آندوسکوپی، 26 میلیون تومان است.

مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران افزود: بیمه ها برای پروتز کاشت حلزون برنامه ای ندارند هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت کاملا آن را پوشش می دهد چون پروتز هر گوش بالغ بر 18 هزار دلار نزدیک به 70 میلیون تومان هزینه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  74  =  75