پهنای باند در قرن ۲۱ جایگزین شبکه راه آهن است

معاون وزیر ارتباطات :

توسعه فناوری اطلاعات در کشور بدون توسعه پهن باند امکان پذیر نیست و پهن باند در قرن 21 جایگزین شبکه راه آهن است و یکی از راه های توسعه کشورها، توسعه در حوزه پهن باند است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جهانگرد در جلسه‌ای که به منظور بررسی روند توسعه زیر ساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در دوره‌ای که پیش روست موضوع حاکمیت دولت بر نظام‌های اطلاعاتی و خدمات دولت جزو ضروریت‌ها بوده و باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی گفت: طرحی که در روند پیاده سازی دولت الکترونیک پیش می بریم به صورت یک ساختار درختی در سطح ملی، سوئیچینگ کاملی برای انجام حدود 1500 خدمت در 14 خوشه را خواهد داشت.

در این جلسه قنبری – معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات – نیز ضمن ترسیم وضعیت موجود کشور در حوزه ICT اظهار کرد: نگاه به آینده و آینده پژوهی از مقولاتی است که نیاز امروز کشور است.

وی افزود: توسعه فناوری اطلاعات در کشور بدون توسعه پهن باند امکان پذیر نیست و پهن باند در قرن 21 جایگزین شبکه راه آهن است و یکی از راه های توسعه کشورها، توسعه در حوزه پهن باند است.

قنبری افزود: امروزه اکسیژن دیجیتال تعبیری است که برای شبکه پهن باند کشورها به کار برده می شود و ما در این راستا تلاش می کنیم تا با گسترش پهن باند در جهت اعتلای کشور قدم موثری برداریم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات به همکاری پست و پست بانک اشاره کرد و افزود: در کشورهای جهان، ادارات پست همواره از مهم‌ترین عوامل رشد در فعالیت اقتصادی بوده‌اند و دفاتر پستی سهم عمده‌ای را در رساندن خدمات ارتباطی، مالی، اجتماعی و اقتصادی به مردم دارند که با همکاری پست و پست بانک بعد مالی پست کشور نیز فعال تر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  72