افزایش تخلیه مواد نفتی ترانزیتی در بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، از رشد چشمگیر تخلیه مواد نفتی ترانزیتی در بندرگاه انزلی، طی پنج ماه امسال خبر داد.

سید علی نعیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گیلان، اظهار کرد: میزان تخلیه مواد نفتی ترانزیتی، در پنج ماه اول سال‌جاری 61 هزار و 298 تن بوده است که در مقایسه با 4911 تن درمدت مشابه سال قبل، 1148 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به وجود تجهیزات و زیرساختهای مناسب، شامل اسکله اختصاصی و دوش‌های نفتی در این بندرگاه افزود: عمده مواد نفتی ترانزیتی، گازوئیل و بنزین بوده که از ترکمنستان و از طریق مرز خسروی به عراق صادر شده است.
وی در ادامه، با اشاره به رشد 18.8 درصدی موجودی کالا در انبارها و محوطه‌های بندری انزلی، متذکر شد: موجودی کالا در انبارها و محوطه‌های این بندر، درسال گذشته 163 هزار و 485 تن و امسال 194 هزار و 187 تن بوده است که براساس این آمار، شاهد رشد 18.8 درصدی در این زمینه بوده‌ایم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به فضای جدید ایجاد شده در صحنه بین المللی برای ایران، انتظار می‌رود که از سال آینده، شاهد رشد فعالیتهای بندری در بندرگاه انزلی باشیم.
به گزارش ایسنا، بندر انزلی با 10 پست اسکله باری و یک اسکله خدماتی، ظرفیت هشت میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در سال را دارد .
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −    =  47