صندوق مشترک معاونت علمی ریاست‌جمهوری و جهاد دانشگاهی تشکیل شد

برای حمایت از طرح‌های فناورانه

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با هدف حمایت از طرح‌های فناورانه، صندوق مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی تشکیل شده است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر امید توکلی درباره برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از طرح‌های فناورانه اظهار کرد: یک صندوق مشترک بین معاونت علمی و جهاد دانشگاهی برای حمایت از طرح‌های فناورانه مورد نیاز شکل گرفته است که در این صندوق مبلغ مشترکی از طرف معاونت علمی و جهاد دانشگاهی تعیین شده است تا در صورت نیاز به صورت وام در اختیار طرح‌های مورد تائید قرار گیرد.

وی افزود: طرح‌های مورد حمایت از طرف جهاد دانشگاهی معرفی می‌شوند و در صورت تائید شدن از سمت بهره بردار، می‌توانند برای ادامه کار خود از این صندوق وام دریافت کنند.

به گفته توکلی، تاکنون 15 طرح از سوی جهاد دانشگاهی برای دریافت تسهیلات از صندوق مشترک ارائه شده است که باید طرح‌های مذکور مورد بررسی قرار گیرند تا پس از داوری و در صورت تائید بتوانند از تسهیلات صندوق بهره گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: جلسات منظمی با جهاد دانشگاهی برای داوری طرح‌ها با حضور متخصصان حوزه و اعضای کارگروه تعیین شده برگزار می‌شود و در این جلسات طرح‌های ارسالی نیز مورد داوری قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو طرح در حوزه نفت با موضوع «موتور درون چاهی» برای حفاری مخازن نفتی و «طراحی و ساخت دستگاه نمک زدایی از نفت» و یک طرح با موضوع «بازیابی فلزات گرانبها شامل طلا، نقره، پالادیوم مس از پسماندهای الکترونیکی» مورد تائید قرار گرفته و از تسهیلات این صندوق مشترک بهره‌مند شده‌اند، همچنین پنج طرح در مراحل پایانی بررسی و دریافت تسهیلات بوده و مابقی در مرحله طی روند داوری قرار دارند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  +    =  43