افتتاح ۵۰۰ واحد مسکن ویژه تهرانسر

توسط مدیر کل راه و شهرسازی تهران انجام شد

صبح امروز 500 واحد مسکن ویژه تهرانسر واقع در فاز سوم با حضور مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران و مدیران اجرایی مسکن ویژه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فریبرز واحدی در این مراسم اظهار کرد: پروژه مسکن ویژه تهرانسر از زمان دولت قبل استارت خورد و ما متعهد شدیم که این پروژه را به پایان برسانیم.
وی درباره برنامه عملیاتی و رویکرد جدید دولت در پروژه مسکن ویژه تهرانسر گفت: اوایل سال 1393 مسکن ویژه مجددا استارت خورد. 7 دی ماه سال گذشته، 570 واحد آماده شد، 540 واحد تا پایان سال 93 آماده شد و امروز هم شاهد افتتاح 500 واحد دیگر هستیم.

او با اشاره به سختی کار و آوردن زیرساخت‌های آب، برق، گاز به پروژه اظهار کرد:‌ با همه مشکلاتی که در فاز یک و دو وجود داشت کمیته رفع نقص تمام نقاط را شناسایی کرد تا به اینجا رسیدیم.

واحدی تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که از مسکن ویژه به دست آوردیم دیگر مسکن ویژه به این شکل در شهر تهران نخواهیم داشت و تمرکز خود را در بافت‌های فرسوده به کار خواهیم گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران درباره قیمت تمام شده واحدهای مسکن ویژه تهرانسر گفت: قیمت‌ها بین 231 تا 276 میلیون تومان متغیر است. 125 میلیون تومان پیش پرداخت و مابقی طی اقساط 10 ساله با کارمزد 4 درصد دریافت می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد این که چرا وقتی شما جایگزین آقای رضایی شدید همان زمان نگفتید که دولت سازنده خوبی نیست؟ گفت: من آن زمان هم گفتم اما باید در نظر داشت که ما باید متقبل تعهدات باشیم. آمدیم تا یک پروژه را جمع کنیم و الان دو سوم آن را آماده کرده‌ایم.
واحدی روند نقل و انتقال واحدهای مسکن ویژه تهرانسر را مستلزم گذشت زمان سه ساله عنوان کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران همچنین در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر استان تهران گفت: هدف گذاری دولت قبل در استان تهران ساخت 328 هزار واحد مسکن مهر بود که تا این لحظه در شهر پرند از 95 هزار و 300 واحد هدف‌گذاری شده 43 هزار و 193 واحد افتتاح شده و تا بهمن ماه هم 3000 واحد آماده تحویل می‌شود.
وی ادامه داد: هدف‌گذاری شهر پردیس 89 هزار و 486 واحد بود که 11 هزار و 795 واحد تحویل داده شده است.
وی همچنین درباره مسکن مهر که وظیفه ساخت آن بر عهده بنیاد مسکن است، گفت: از 36 هزار واحد مسکونی که بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده 16 هزار و 490 واحد افتتاح شده است.
وی برنامه اداره راه و شهرسازی استان تهران را ساخت 104 هزار و 899 واحد مسکن مهر عنوان کرد که تا امروز 81 هزار و 426 واحد افتتاح شده است.
واحدی ادامه داد: از 328 هزار 748 واحد مسکن مهر که طبق برنامه باید در استان تهران ساخته می‌شد هم اکنون 208 هزار واحد در هفته دولت افتتاح شده است.
این پروژه هیچ تسهیلات بانکی ندارد و قرار است با آورده مردم ساخته شود. ما به عنوان متولی دولتی این پروژه متوجه شدیم که دولت اصلا سازنده خوبی نیست و باید ساخت و ساز را به بخش خصوصی بسپارد و خودش نظارت کند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  32