برگزاری کنفرانس ملی فیزیک در خرم‎آباد

دبیر کمیته اجرایی شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک از پذیرش 350 نفر برای شرکت در شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک شهریور ماه خبر داد.

سیده منصوره شاهرخی در حاشیه افتتاح شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با بیان اینکه کنفرانس فیزیک هرساله به میزبانی یکی از استان‎ها برگزار می‎شود، اظهار کرد: امسال شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک با همکاری اتحادیه انجمن علمی آموزشی فیزیک ایران به میزبانی لرستان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: کمیته علمی این کنفرانس بر عهده اتحادیه انجمن علمی آموزشی فیزیک ایران و کمیته اجرایی آن امسال بر عهده لرستان است.

شاهرخی هدف از برگزاری این کنفرانس را آموزش فیزیک دانش‎آموزان در سطح مدارس و ارتقای کیفی آموزش فیزیک برشمرد و با اشاره به اینکه روش‎های نوین آموزشی و آخرین دستاوردهای فیزیک در این کنفرانس در قالب کارگاه‎های آموزشی اجرا می‎شود، تصریح کرد: معلمان با این آموزش‎ها آشنایی لازم را پیدا خواهند کرد. همچنین ارتباط ویدئویی مستقیم با مرکز مطالعات هسته‎ای سرن ایجاد می‎شود که در آن ارتباط یکی از اعضای سرن به صورت مستقیم سخنرانی می‎کند و مترجم سخنرانی آن را ترجمه می‎کند.

دبیر کمیته اجرایی شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک ادامه داد: تاکنون 350 نفر برای شرکت در این کنفرانس از 30 استان پذیرش شده‎اند و 400 مقاله به کنفرانس ارسال شده است.

وی یادآور شد: در داوری اولیه 300 مقاله پذیرش شده که پس از سه مرحله داوری، 44 مقاله در سه پنل ارائه خواهد شد.

شاهرخی اضافه کرد: همچنین نحوه ارائه مقالات به کمک نرم‎افزارهای تخصصی به مرحله داوری می‎رود تا تشویقی برای معلمین باشد.

دبیر کمیته اجرایی شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک گفت: همایش به صورت سه روزه است که البته قبل از افتتاح، کارگاه‎های علمی آموزش فیزیک در قالب 10 کارگاه برگزار شد و 200 نفر در آن شرکت کردند.

وی بیان کرد: همچنین برای آشنایی بیشتر همکاران لرستانی از آخرین دستاوردهای فیزیک اساتید برجسته به صورت رایگان پذیرش کردیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  2