عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه آغاز شد

پس از گذشت 7 سال از کلنگ‌زنی

عملیات اجرایی پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای آناهیتا کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا در این مراسم که امروز (10 شهریور) با حضور نمایندگان و مسئولین استان در محل پروژه برگزار شد، با اشاره به حجم بسیار بالای کار این پروژه، گفت: سرمایه گذاری ثابت ساخت این پروژه 2.6 میلیارد یورو برآورد شده که با هزینه های جانبی به سه میلیارد یورو می رسد.

احمدی گفت: در زمان ساخت چهار تا پنج هزار نفر در این پروژه مشغول کار می شوند و در زمان بهره برداری نیز 600 تا 700 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی دارد.

وی تولید روزانه این پروژه را 25 میلیون لیتر فرآورده های نفتی عنوان کرد و گفت: حمل این میزان فرآورده به 1500 کامیون نیاز دارد.

احمدی ادامه داد: محصولات تولیدی این پالایشگاه با کیفیت بالا و به روز و منطبق با استاندارد یورو 5 خواهد بود.

وی گفت: کار طراحی این پروژه توسط به نام ترین طراحان انجام شده است.

وی گفت: این پروژه به زیرساخت هایی نیاز دارد که احداث جاده دسترسی و تامین هزار مترمکعب آب در ساعت از جمله این الزامات است.

پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتا کرمانشاه آذر 1385 و در جریان دور اول سفر استانی دولت قبل به کرمانشاه تصویب و شهریور1387 کلنگ احداث آن با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در زمینی به مساحت 571 هکتار در کیلومتر 15 جاده کرمانشاه به همدان به زمین زده شد، اما پس از مدتی بعللی از جمله مشکل تامین اعتبار، عملیات احداث این پروژه متوقف شد.

سهامداران این پروژه سازمان تامین اجتماعی(33.3 درصد)، صندوق بازنشستگی کشوری(33.3 درصد) و گروه نفت(33.4 درصد) هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12