حضور ۷۰۰ دبیر فیزیک در سراسر کشور باعث هم‌افزایی علمی می‌شود

مدیر دائمی کنفرانس‎های اتحادیه دبیران فیزیک ایران:

مدیر دائمی کنفرانس‎های اتحادیه دبیران فیزیک ایران، حضور 700 دبیر فیزیک در کشور را باعث ایجاد تجربه جدید و هم‎افزایی علمی دانست و گفت: دبیران با یافته‎ها و تکنولوژی‎ها می‎توانند تدریس روان‎تر و پایدارتر داشته باشند.

غلامحسین رستگارنسب در حاشیه افتتاح شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با بیان اینکه هدف اصلی این کنفرانس تبادل تجربیات دبیران است، افزود: معلمان در طول سال تجربیاتی را کسب و از تجهیزاتی استفاده و یافته‎ها و تکنولوژی‎هایی را می‎شناسند که با استفاده از آنها می‎توانند تدریس روان‎تر، صریح‎تر و پایدارتر داشته باشند.

وی ادامه داد: تجربه سالیان سال یک دبیر می‎تواند در کنفرانس‎هایی از این دست تبادل شود و حضور 700 دبیر از سراسر کشور می‎تواند منجر به ایجاد تجربه جدید و در راستای هم‎افزایی علمی شود.

رستگارنسب تصریح کرد: همچنین نمایشگاه‎هایی برگزار خواهیم کرد که دست‎ساز‎های معلمین را به نمایش بگذاریم و این امر پایه‎ای برای آموزش بهتر فیزیک خواهد بود. همچنین این خلاقیت نیز می‎تواند باعث تسهیل آموزش شود.

مدیر دائمی کنفرانس‎های اتحادیه دبیران فیزیک ایران بیان کرد: همچنین دبیران با مشاهده دست‎ساز‎ها می‎توانند الگوبرداری کرده و در جهت تکامل آنها پیش بروند.

وی گفت: در این نمایشگاه‎ها شرکت‎های داخلی آخرین دست‎ساز و یافته خود را ارائه می‎دهند و دبیران فیزیک آخرین ساخته‎های خود را می‎بینند و می‎توانند به کمک آن به شناخت بیشتر تکنولوژی برسند و در جهت تدریس پایدارتر از این یافته‎ها کمک بگیرند.

رستگارنسب بیان کرد: همچنین در راستای اهداف کنفرانس فوق برنامه‎هایی طراحی شده و یکی از دلایل این فوق‎برنامه‎ها این است که استان‎ها امکانات خود را بالا برده و به سمت بهبود حرکت کنند.

وی اضافه کرد: فوق برنامه‎هایی براساس فرهنگ، موقعیت و اقلیم هر استان در نظر گرفته شده و کل معلمان فیزیک کشور با این برنامه‎ها آشنا می‎شوند.

رستگارنسب ادامه داد: در بسیاری از کنفرانس‎ها پوستر را درجه دو در نظر می‎گیرند در حالی که از نظر ما ارائه این دو ارزش یکسانی دارد.

مدیر دائمی کنفرانس‎های اتحادیه دبیران فیزیک ایران گفت: سه سانس موازی برای ارائه مقاله در نظر گرفتیم که در این باره 117 مقاله به صورت پوستر و 44 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‎شود.

وی بیان کرد: به واسطه برگزاری این کنفرانس شهرستان‎هایی که از امکانات کمتری برخوردار هستند می‎توانند سطح دانش خود را ارتقا دهند. همچنین می‌توانند از وجود اساتید برجسته فیزیک استفاده و بهترین بهره‎برداری را داشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  +    =  53