برگزاری چهارمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در یاسوج

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج از برگزاری چهارمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کهگیلویه و بویراحمد، هجیر کریمی در نشست با خبرنگاران افزود: کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آبان‎ماه امسال در یاسوج برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: فناوری‌های نوین در صنعتی سازی و سبک سازی ساختمان، سیستم‌های سازه‌ای و اتصالات نوین در بهسازی سازه‌ها، روش‌های جدید تحلیل و طراحی‌سازه‌ها، مواد مرکب، نانو مواد و مصالح هوشمند در مهندسی عمران، مصالح قابل بازیافت یا سازگار با محیط زیست و توسعه پایدار و فن‌آوری‌های نوین ساخت از جمله محورهای چهارمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در یاسوج است.

رییس چهارمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین خاطرنشان کرد: بومی سازی و فرهنگ سازی فن‌آوری‌های نوین، فن آوری‌های پیشرفته در طراحی الگوهای نوین معماری، مصالح و فن آوری‌های نوین در مهندسی ژئوتکنیک، فناوری‌های جدید در مدیریت مصرف انرژی و روش‌های نوین در طرح‌های مهندسی آب و محیط زیست نیز از دیگر محورهای این کنفرانس است.

کریمی از بخش ویژه این کنفرانس شامل پذیرش مقالات در زمینه تبیین تجارب مهندسی در حوزه فناوری‌های نوین ساخت خبر داد و تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش ۱۵ شهریورماه و اعلام زمان نتایج نیز ۳۱ شهریورماه است.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت نام در چهارمین همایش ملی مصالح و سازه‌های نوین در یاسوج ۱۵ مهرماه است، ادامه داد: دبیرخانه این همایش در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج دایر شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه دانشگاه یاسوج در ابعاد پژوهشی یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور به شمار می‌رود، بیان کرد: در حوزه پژوهش دانشگاه یاسوج، یکی از اولویت‌های ما برگزاری همایش و کنفرانس‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی است.

کریمی افزود: برای رونق و توسعه پژوهش در دانشگاه یاسوج همکاری‌هایی با مراکز آموزش عالی داخلی و خارجی داریم تا این مهم در دانشگاه یاسوج بیش از پیش رونق پیدا کند.

وی عنوان کرد: برای برگزاری همایش‌ها در دانشگاه یاسوج تلاش در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم داریم و در حوزه پژوهش پایگاه الکترونیکی رسانه‌ای تحت عنوان پایگاه همایش خریداری کرده‌ایم.

رییس چهارمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین بیان کرد: برای این که همایش‌ها در سطح وسیعی اطلاع‌رسانی شود باید از طریق پایگاه‌های اینترنتی این کار انجام شود و سعی کرده‌ایم که دبیرخانه دائمی خود را تحت عنوان دبیرخانه همایش‌ها در دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج با اشاره به برنامه‌های راهبردی دانشگاه در زمینه برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها اظهارکرد: سعی ما بر این است که سالانه دو همایش تخصصی اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته همایش جنگل‌های بلوط را در دانشگاه یاسوج برگزار کردیم و در سال آینده نیز یک همایش بین‌المللی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −    =  56