برگزیدگان جشنواره بین‌المللی تحقیقات رویان تقدیر شدند

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان در حوزه پزشکی تولیدمثل و سلول‌های بنیادی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، همزمان با افتتاحیه شانزدهمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل و یازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و دهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولیدمثل که 11 تا 13 شهریور ماه از سوی پژوهشگاه رویان در حال برگزاری است از پنج نفر از محققان ملی و بین‌المللی که کارهای برجسته ای در حوزه سلول‌های بنیادی، طب ترمیمی و درمان ناباروری انجام داده‌اند، تقدیر شد.

پروفسور ژانگ از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا در گروه بیوتکنولوژی در جشنواره رویان امسال برگزیده و تقدیر شد. مطالعات این دانشمند در زمینه غلبه بر موانع اپی ژنتیکی موجب تسهیل روش شبیه‌سازی شده است.

پروفسور ژو از موسسه بیوشیمی و تحقیقات سلولی فرهنگستان علوم چین هم به دلیل ابداع روشی نوین برای القای پرتوانی در سلولهای جنین پستانداران در گروه سلول‌های بنیادی برنده جایزه جشنواره بین‌المللی رویان امسال شده است.

دکتر پارت از گروه ایمونولوژی گامت موسسه ملی تحقیقات بهداشت باروری بمبئی هندوستان به پاس تحقیقاتش در زمینه اثر تغییرات پروتئین دم در تحرک اسپرم موفق به کسب جایزه جشنواره بین‌الملیل رویان در گروه جنین شناسی شد.

دکتر ساچدوا از گروه زیست شناسی نخستی‌های موسسه ملی تحقیقات بهداشت باروری هندوستان با انجام مطالعاتی در زمینه ترشحات لایه داخلی رحم (اندومتر) و نقش آن در کارکرد این اندام موفق به دریافت جایزه تحقیقاتی رویان در بخش بین‌المللی شد.

پرفسور مسعود زمانی استکی از دپارتمان ژنتیک دانشگاه کاتولیک لون بلژیک که روش جدیدی برای تعیین محتوای ژنتیکی یک سلول منفرد ابداع کرده هم در بخش ژنتیک باروری برنده این دوره جشنواره تحقیقاتی رویان در بخش بین‌المللی شد.

در بخش ملی نیز جایزه جشنواره تحقیقاتی رویان امسال به دکتر مریم شاه حسینی از پژوهشگاه رویان که موفق به معرفی یک پروتئین به عنوان نشانگر تشخیص بیماری های التهابی رحم شده و دکتر مرتضی محمودی از مرکز تحقیقات نانو تکنولوژی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران که موفق به تولید بسترهای مناسب سلولی با الهام از زیست شناسی برای تغییر سرنوشت سلولی شده اعطا شد.

دکتر طیبی، رییس جهاد دانشگاهی طی سخنانی در این مراسم بر ضرورت جلوگیری از موازی کاری در حوزه‌های علمی و فناوری به منظور افزایش بهره‌وری علم تاکید کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه سلول‌های بنیادی افزود: ارتقای بهره‌وری علم و پیشرفت‌هایی که به دست آمده ناشی از مطالعات بنیادی است که از سوی محققان کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر این که جهاد دانشگاهی در این زمینه نقش ارزنده‌ای داشته است، اظهار داشت: برای افزایش بهره‌وری در حوزه فناوری باید از انجام کارهای موازی جلوگیری شود.

طیبی خاطرنشان کرد: انجام کارهای موازی به معنی دادن همه امکانات به یک دانشگاه و یا یک مرکز تحقیقاتی است.

رییس جهاد دانشگاهی با تاکید بر ضرورت ماموریت محور کردن فعالیتهای مراکز علمی خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید به صورت ماموریت محور باشد که ضرورت این امر در حوزه‌های پزشکی بیشتر احساس می‌شود.

طیبی اضافه کرد: از سوی دیگر مراکزی که ماموریتی به آنها واگذار می‌شود باید از تمام ظرفیت‌های کشور بهره‌مند شوند.

وی همچنین خطاب به مسوولان خاطرنشان کرد: مسوولان باید صبور باشند تا نتایج تحقیقات در حوزه‌های بالین در سایر بخش‌ها عملیاتی شوند.

دکتر گورابی، رییس پژوهشگاه رویان طی سخنانی در مراسم اعطای جوایز برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان و افتتاحیه کنگره های سه گانه رویان با بیان این که این پژوهشگاه درصدد است به عنوان قطب تحقیقات و فناوری در تراز بین‌المللی از مراجع علمی جهانی در علوم سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی قرار گیرد از سفر پروفسور رابرت لنگر، پدر علم مهندسی بافت و پراستنادترین دانشمند علوم مهندسی جهان به تهران برای دریافت جایزه دکتر کاظمی خبر داد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رویان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  58  =  65