محققان کشور به سمت کیفی‌سازی تولیدات علمی رفته اند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش شتاب حرکت علمی ایران، گفت: هر چند که ایران در سال 2014 با کاهش تولیدات علمی مواجه بوده، ولی تلاش شده تا در جهت کیفی‌سازی تولیدات علمی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر هاشمی در مراسم اعطای سومین دوره جایزه کاظمی آشتیانی با اشاره به اعطای این جایزه به دانشمندان برتر در حوزه پزشکی، افزود: گرامیداشت دانشمند جوان زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی فرصت مناسبی ایجاد کرده است تا از دانشمندان عرصه علوم زیستی و تلاش آنها در جهت ارتقای سلامت جامعه تقدیر کنیم.
وی اهدای این جایزه را از اقدامات قابل تقدیر جهاد دانشگاهی توصیف و اظهار کرد: اعطای این جایزه از سوی پژوهشگاه رویان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری صورت گرفته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعطای سومین جایزه کاظمی آشتیانی به پروفسور رابرت لنگر، گفت: وی توانست در حوزه مسائل بهداشتی گام‌های بزرگی در جهت ارتقای سلامت بردارد.
هاشمی با تبریک به این دانشمند، خاطرنشان کرد: پروفسور رابرت لنگر دارای بیشترین ارجاعات بود. ضمن آنکه وی بیش از 300 شرکت دانش بنیان شیمیایی، زیست مهندسی و ساخت وسایل پزشکی را تاسیس کرده است.
وی با تاکید بر اینکه پروفسور لنگر پدر علم بافت است، گفت: پروفسور لنگر بیش از 1300 مقاله پژوهشی منتشر کرده و موفق به ثبت بیش از هزار اختراع علمی شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجه تمایز پروفسور لنگر با سایر محققان را موفقیت وی در تجاری‌سازی دانست و تاکید کرد: تجاری‌سازی دستاوردهای علمی مساله مهمی است که جمهوری اسلامی ایران نیز باید به آن توجه کند چرا که از طریق توسعه علمی می‌توان اقدام به گسترش کارآفرینی و ثروت‌آفرینی کرد.
هاشمی به رشد علمی ایران اشاره کرد و گفت: ایران در سال 2013 با انتشار مقالات علمی حائز رتبه هجده جهانی به لحاظ تولید علمی شد و در سال 2014 نیز حائز رتبه 16 جهانی شد.
وی ادامه داد: علیرغم کاهش تولیدات علمی، محققان کشور به سمت کیفی‌سازی تولیدات علمی رفتند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه این وضعیت بر کشور ترکیه نیز حاکم است، گفت: امیدواریم با حضور محققان بزرگ بین‌المللی، ایران به سمت استفاده از یافته‌های علمی هدایت شود.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  20