کاهش ۶۰ درصدی سرقت‌های برقی

معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیر گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده میزان سرقت‌های برقی نسبت به گذشته 60 درصد کاهش یافته است.

غلامرضا خوش‌خلق در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا،با اشاره به گسترده بودن شبکه سراسری برق اظهار کرد: در حال حاضر طول شبکه سراسری برق کشور 700 هزار کیلومتر است که همین مساله نیز موجب بروز سرقت و به‌بار آمدن خسارت و تلفات به شبکه می‌شود.

وی یکی دیگر از عوامل بروز چنین مساله‌ای را عمومی‌بودن تجهیزات برقی عنوان کرد و گفت: با توجه به این‌که این تجهیزات سرمایه ملی و متعلق به مردم است از مردم خواهش می‌کنیم تا ازین تجهیزات همانند تجهیزات خانه خود محافظت کنند.

معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیربا بیان اینکه این تجهیزات متعلق به مردم و در اختیار آن‌ها است،اظهار کرد: ما به مردم اعتماد داریم اما گفتنی است که این مساله در تمام دنیا اتفاق می افتد اما در ایران به دلیل مراقبت مردم میزان سرقت‌ها کاهش یافته است.

خوش‌خلق با اشاره به نقش مردم در این زمینه گفت: در جاهایی که مردم مراقبت بیشتری داشتند از آسیب‌رسیدن به شبکه جلوگیری شده است که این مساله نیز جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه این سرقت‌ها ممکن است از نظر مادی آسیب جزیی به شبکه وارد کند،اظهار کرد: خسارت اصلی قطع برق و مشکلاتی است که برای مردم به وجود می آید.

معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیر با اشاره به کار‌های انجام شده در این زمینه گفت:در چند سال گذشته با تمهیداتی که به کار گرفته شده میزان سرقت کاهش یافت که در این امر آموزش‌هایی که مردم داده شد و همکاری نیروی انتظامی بی تاثیر نبوده است.

خوش‌خلق یکی از مهمترین دلایل کاهش 60 درصدی سرقت‌های برقی را ایجاد یک تغییر ساختار در شبکه برق عنوان و اظهار کرد:بر اساس این تغییر شبکه‌ها را از رشته‌های سیمی به کابل‌های خودنگهدار تبدیل کردیم که خود این امر موجب کاهش جاذبه سرقت شده است.

وی با بیان اینکه در دسترس بودن و دور از حفاظ بودن شبکه‌های برقی موجب سرقت می‌شود گفت: این مساله موجب افزایش آسیب‌پذیری می‌شود، اما خوشبختانه با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده میزان سرقت‌ها بسیار خیلی یافته است و امیدواریم روزی به صفر برسد.

معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیر اظهار کرد: متاسفانه در برخی مواقع به دلیل ناشی بودن سارق حتی مرگ هم اتفاق افتاده است و این درحالیست که میزان سودی که سارق بدست می‌آورد در مقابل خسارتی که به شبکه وارد می‌شود ناچیز است .

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  78  =  86