مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی در یزد برگزار می‌شود

همایش کشوری مسؤولان دبیرخانه‌های استانی هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی با حضور نمایندگانی از ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در یزد برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه یزد، معرفی و اعلام قوانین رشته‌های برگزاری این مسابقات، تبادل نظر در خصوص اسکان و پذیرایی دانش‌آموزان و معرفی سایت الکترونیکی ثبت نام، عمده اهداف برگزاری این همایش بود.

احمدرضا فقیه خراسانی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد و دبیر مسابقات در این نشست با بیان این که پارک یزد، مبدع ایجاد مراکز نوآوری در پارک‌های کشور است، گفت: مراکز نوآوری با هدف ایجاد فضای مناسب برای آشنایی افراد با فناوری از دوران نوجوانی و جوانی ایجاد شده است.

وی هدف از برگزاری مسابقات ابتکارات و نوآوری را ایجاد انگیزه و رقابت بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در صورت برگزاری مناسب مسابقات، تعداد شرکت‌کنندگان در سال‌های بعد بیشتر شده و به همین میزان تعداد شرکت‌های فناور نیز افزایش می‌یابد.

فقیه با بیان این که تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین پارک علم و فناوری یزد، وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد امضا شده است، گفت: این همکاری به ارتقای سطح فناوری و ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی افزود: برای هفتمین دوره این مسابقات که به صورت ملی برگزار می‌شود، سایتی با عنوان www.siccup.ir طراحی شده که شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات و پیشنهادات خود می‌توانند به این سایت مراجعه کنند.

معاون پارک فناوری یزد با بیان این که در سال گذشته سازمان ملی یونسکو برای حمایت از نفرات برتر این مسابقات لوح تقدیر اهدا کرده است، گفت: طی مذاکرات انجام شده با این سازمان قرار شد، این دوره نیز از نفرات برتر تجلیل شود که حمایت آنها معنوی بوده و قطعاً کسب این تقدیرنامه‌ها برای دانش‌آموزان افتخار بزرگی خواهد بود.

دبیر هفتمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی، ضمن تشکر از حمایت‌های رییس دانشگاه یزد، اظهار کرد: با حمایت وی مسابقات در دانشگاه یزد برگزار می‌شود که این مسئله باعث آشنایی دانش‌آموزان با محیط دانشگاه و ایجاد انگیزه برای آنها می‌شود.

هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی 28 و 29 آبان ماه در رشته های رباتیک، اپلیکیشن نویسی اندروید، نجوم، زیست شناسی، هوافضا و شیمی در محل دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =