مشهد میزبان نخستین دوره مسابقات هوافضای پیام نور کشور شد

‌دبیر کمیته هوافضای پیام نور مشهد:

دبیر کمیته هوافضای پیام نور مشهد از برگزاری نخستین دوره مسابقات هوافضای این دانشگاه در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی در تاریخ 23 تا 25 آذر ماه همزمان با هفته پژوهش، خبر داد.

مصطفی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، در ادامه با بیان اینکه این رقابت‌ها در بخش دانش‌آموزی در رشته‌های گلایدر و موشک آبی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این رقابت‌ها در سطح دانشجویی نیز در رشته‌های گلایدر، گلایدر رادیو کنترل و طراحی سه بعدی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: هدف اول ما از برگزاری این رقابت‌ها ایجاد شور و نشاط بین شرکت‌کنندگان و توسعه و گسترش علم هوا فضا و همچنین جذب ایده‌های نو بوده است. علاوه بر این برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه از دیگر رویکردهای ما در این رقابت‌هاست.

سلیمانی تصریح کرد: در این رقابت‌ها ما همکاری خوبی با چندین شرکت به عنوان اسپانسر و همچنین نهادهایی مانند برخی از مراکز هوافضایی کشور، بسیج دانشجویی کشور و… داشته‌ایم. ویژگی این مسابقات آن است که در آن لیگ ویژه طراحی پهباد به صورت سه بعدی نیز به عنوان یکی از مواد مسابقه دیده شده است.

دبیر کمیته هوافضای پیام نور مشهد با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان برگزارکننده اصلی این مسابقات است، گفت: این نخستین باری است که مسابقات هوافضای دانش‌آموزی و دانشجویی کشور قرار است به میزبانی دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شود.

وی تاکید کرد: ایده ما در اصل این است که مسابقات هر سال در مشهد برگزار شود ولی مرکز پیام نور تهران در نظر دارد این رقابت‌ها هر سال به میزبانی یکی از مراکز پیام نور در سطح کشور صورت گیرد.

سلیمانی ادامه داد: امسال تهران چارتی طراحی کرده بود که براساس آن 10 مسابقه مختلف علمی باید در مراکز مختلف پیام نور کشور برگزار شود. طی حمایت از دانشگاه پیام نور خوشبختانه با برگزاری رقابت‌های گلایدر در مشهد موافقت شد.

دبیر کمیته هوافضای پیام نور مشهد عنوان کرد: این رقابت‌ها در سطح کشور برگزار شده و ما در نظر داریم بزرگترین سالن مشهد، یعنی سالن شهید باغبان‌باشی را برای برگزاری آن در اختیار بگیریم. همچنین برنامه پیشنهادی آن است که در حاشیه مسابقات غرفه‌هایی برای شرکت‌ها برپا شده و کارگاه تخصصی فناوری پرواز دست پرتاب و… نیز برگزار خواهد شد.

سلیمانی در خصوص نحوه ثبت نام علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات گفت: در حال حاضر اطلاعات ثبت‌نام آماده شده و قرار است این سایت از مهر ماه آپلود شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −  74  =