اقتصاد ساختمان محرکه خروج از رکود است

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: اقتصاد ساختمان به عنوان محرکه خروج از رکود مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در اردبیل، محمدرضا انصاری در چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی فنی و مهندسی با بیان اینکه مذاکرات 1+5 محصول یک جریان طبیعی در ایران و دنیا است، اظهار کرد: این یک اتفاق نیست بلکه جریانی است که منجر به تحولات مثبت در ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی عصاره تفکر بخش خصوصی کشور است، افزود: باید توجه داشته باشیم که تا چه اندازه می‌توانیم از ترمیم خرابی‌ها عبور کنیم، علی رغم وجود استعدادهای فوق العاده سرزمینی و انسان‌های ارزشمند در سطح کشور.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید منابع خوب انسانی را در دولت و بخش خصوصی بصورت مطلوب سازماندهی کنیم، تصریح کرد: آحاد ملت ایران ظرفیت‌های فوق العاده ای هستند و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی کشور با بیان اینکه در سال 1373 در بیگانگی مطلق کشور زمانیکه صدور خدمات فنی و مهندسی ممنوع بود، خاطرنشان کرد: اولین قانون با همراهی مجلس تصویب شد و سال 1374 نیز اولین مصوبه هیات وزیران انجام شد و صدور خدمات فنی و مهندسی تسهیل شد.

وی اضافه کرد: صادرات از سال 1374 تا 1381 با شیب 12 درصد رشد کرد و در ادامه دولت با اختصاص جایزه به صادرکنندگان این رشد به 45 درصد تا سال 1390 رسید.

انصاری با بیان اینکه در سال 1390 بعد از طی آن شیب 4.3 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشتیم، گفت: در این هنگام با حذف جایزه صادراتی و اعمال تحریم‌ها مواجه شدیم و از سال 1391 تاکنون به زیر یک میلیارد دلار رسیده ایم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از برداشته شدن برخی موانعی که به سبب تحریم جلوی پای بخش خصوصی بود خبر داد و تصریح کرد: آشنایی با تکنولوژی مدرن و روز جهت رقابت در خارج از کشور بسیار مهم است.

وی حمایت بالاترین سطوح دولتی در رقابت‌های عصر حاضر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی با توجه به علاقه مردم آذربایجان به ایران پتاسیل بسیار خوبی برای استان اردبیل است.

انصاری از وجود 400 هزار میلیارد تومان طرح‌های نیمه تمام در کشور خبر داد و افزود: این طرح‌ها به دولت فعلی به ارث رسیده است و در صورت عملکرد صحیح 120 الی 130 هزار میلیارد تومان با اتکا به منبع عظیم نقدینگی موجود در بخش خصوصی قابلیت فعال شدن دارند.

عضو هیات مدیره شرکت کیسون اتاق بازرگانی ایران را پرچمدار توسعه اقتصادی کشور برشمرد و تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران با حضور در عرصه اقتصادی تحول عظیمی در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کشور به وجود آورده است که توسعه اقتصادی کشور علاوه بر حضور بخش خصوصی نیازمند حمایت همه جانبه دولت است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1