نظارت سالانه استاندارد بر ۲۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی

‌معاون سازمان ملی استاندارد عنوان کرد

معاون سازمان استاندارد گفت: استاندارد را باید به دغدغه مردم تبدیل کنیم و این مهم تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در لرستان، علی اباذری در نشست هم اندیشی تدوین، آموزش و ترویج استاندارد اظهار کرد: سالانه ۲۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی در سطح کشور نظارت می‌شود و در این راستا ۳۰۰ هزار بازرسی نیز از مراکز صنفی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۷ هزار سند استاندارد ملی تدوین شده است و ایران در منطقه رتبه اول را در این زمینه داراست.

این مسئول یادآور شد: استاندارد که یکی از مقوله‌های مورد توجه بشر در طول تاریخ بوده، شاخص‌های سلامتی، بهداشت، رفاه اقتصادی و زیستی را ارتقاء می‌دهد.

معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد اظهار کرد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد دارای وظایف حاکمیتی متعددی است که کنترل کیفیت کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری و استاندارد کالاهای صادراتی برای حفظ بازارهای هدف از عمده‌ترین این وظایف هستند.

اباذری با تاکید بر اینکه در راستای استاندارد سازی و نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در سطح کشور باید قدم‌های جدی تری برداشته شود، گفت: به همین منظور استاندارد باید به دغدغه مردم تبدیل شود.

مرضیه قنبریان، مدیرکل استاندارد لرستان نیز گفت: هدف از برگزاری نشست هم اندیشی تدوین، آموزش و ترویج استاندارد این است که همه دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی و واحدهای تولیدی سطح استان به سمت مشارکت فعال در زمینه تدوین استانداردهای ملی، استانداردهای بین المللی، بحث آموزش و ترویج استاندارد سوق داده شوند.

وی بیان کرد: لرستان اولین استان در کشور است که دو تن از نخبگان استان به عنوان کار‌شناس رسمی استاندارد پذیرفته شده‌اند.

قنبریان گفت: در حال حاضر ۱۱ کار‌شناس رسمی استاندارد در استان لرستان وجود دارد که امید است با پیگیری‌های به عمل آمده این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −    =  76