متوسط زمان کار بزرگسالان ۳ ساعت در روز است

طبق اعلام مرکز آمار

یافته‌های آماری کشور طی پاییز سال گذشته نشان می‌دهد که افراد 15 ساله و بیش‌تر در یک شبانه روز به طور متوسط بیشترین زمان خود را به فعالیت های نگهداری و مراقبت شخصی اختصاص می‌دهند و در مجموع کمتر از سه ساعت از وقت خود را صرف فعالیت‌های شغلی می‌کنند و حدود دو ساعت را نیز با استفاده از رسانه‌های جمعی می‌گذرانند، در این بین سهم فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه برابر 2 دقیقه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، افراد 15 ساله و بیش‌تر در یک شبانه روز به طور متوسط بیش ترین زمان خود را به فعالیت‌های نگهداری و مراقبت شخصی با 13 ساعت و 12 دقیقه، فعالیت خانه داری با 3 ساعت و 18 دقیقه، کار و فعالیت‌های شغلی با 2 ساعت و 55 دقیقه و استفاده از رسانه‌های جمعی با 2 ساعت و 3 دقیقه، اختصاص داده‌اند. همچنین متوسط کم‌ترین زمان صرف شده درشبانه روز مربوط به فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه برابر 2 دقیقه بوده است.
بر این اساس بررسی الگوی گذران وقت افراد شاغل 15 ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که این افراد به طور متوسط 7 ساعت و 26 دقیقه از یک شبانه روز خود را به کار و فعالیت‌های شغلی اختصاص داده‌اند.
همچنین یافته‌های طرح نشان می‌دهد که در فصل پاییز 1393 مردان شاغل، 7 ساعت و 44 دقیقه و زنان شاغل، 5 ساعت و 36 دقیقه از 24 ساعت شبانه روز خود را به کار و فعالیت‌های شغلی پرداخته‌اند.
مقایسه نتایج فوق با اطلاعات متناظر در پاییز سال 1387نشان می‌دهد که افراد به طور متوسط 6 ساعت و 30 دقیقه، مردان 6 ساعت و 53 دقیقه و زنان 4 ساعت و 8 دقیقه از وقت خود را صرف کار می‌کردند که بر این اساس در سال گذشته این میانگین در تمام گروه‌ها افزایش یافته است.

لیسانسه‌ها بیشتر درس می‌خوانند!

بررسی فعالیت‌های آموزشی افراد باسواد بر اساس سطوح تحصیلی، گویای آ‌ن است که افراد دارای تحصیلات لیسانس در یک شبانه‌روز به‌طور متوسط با 2 ساعت و 5 دقیقه، بیش‌تر از سایر افراد به فعالیت‌های آموزشی پرداخته‌اند. پس از این گروه، افراد دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترای حرفه‌ای، 1 ساعت و 51 دقیقه از اوقات شبانه روز خود را به فعالیت‌های آموزشی اختصاص داده‌اند.
بررسی فعالیت‌های گذران وقت افراد حاکی از آن است که افراد دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترای حرفه‌ای به طور متوسط 52 دقیقه در یک شبانه روز را به فعالیت‌های مشارکت اجتماعی و افراد بی سواد 1 ساعت و 24 دقیقه را به این فعالیت اختصاص داده‌اند.
یافته‌های طرح نشان می‌دهد، هر فرد 15 ساله و بیش‌تر در یک شبانه روز به طور متوسط 16 دقیقه به انجام فعالیت های ورزشی و 9 دقیقه را به فعالیت های تفریحی، فرهنگی اختصاص داده‌است. فعالیت های مذکور برای مردان به ترتیب 22 و 11 دقیقه و برای زنان به ترتیب 10 و 7 است.
بررسی فعالیت‌های گذران وقت جوانان 24-15 ساله گویای آن است که این گروه از جوانان در یک شبانه روز به طور متوسط حدود 4 ساعت و 24 دقیقه به انجام فعالیت های آموزشی و 2 ساعت و 10 دقیقه را به استفاده از رسانه‌های جمعی اختصاص داده‌اند.
الگوی گذران وقت افراد 15ساله و بیش‌تر به تفکیک روزهای تعطیل و غیر تعطیل گویای آن‌است که افراد در روزهای تعطیل به طور متوسط 1 ساعت و 54 دقیقه و در روزهای غیر تعطیل 3 ساعت و 4 دقیقه به کار و فعالیت‌های شغلی پرداخته‌اند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  8