کشور نیازمند فصل جدید و پیشرفته‌ فرودگاه‌هاست

وزیر راه عنوان کرد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کشور هم اکنون نیازمند فصل جدید و پیشرفته‌ای از فرودگاه‌هاست، گفت: احداث ترمینال جدید فرودگاه کرمان یکی از زودبازده ترین سرمایه گذاری ها در صنعت هوانوردی کشور است، زیرا زمینه رفت و آمد کارآفرینان و تمامی کسانی که در جهت تحول منطقه موثر می باشند، را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، عباس آخوندی امروز – 19 شهریورماه – در حاشیه مراسم کلنگ زنی ترمینال جدید فرودگاه کرمان گفت: بخش عظیمی از آثار تاریخی ایرانیان در منطقه کویر و شرق ایران است که قطعا کرمان یکی از مناطقی است که ایرانیان به آن افتخار خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید به دنبال آن هستیم که بتوانیم یک آبادانی بسیار متعادل و یکپارچه در کشور ایجاد کنیم تا شاهد توسعه در سراسر کشور باشیم و قطعا منطقی همچون استان کرمان که دارای یک میراث کهن و غنی می باشد از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

آخوندی با اشاره به ارتباط موثر کرمان با جهان تصریح کرد: در استان کرمان یک شبکه اجتماعی و اقتصادی بسیار موثر وجود دارد که این امر باعث شده است که سرمایه گذاری قابل توجهی در این منطقه صورت گیرد که تصنعی نبوده و یک توسعه واقعی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد ساخت ترمینال جدید فرودگاه کرمان گفت: اقدام درستی در انتخاب سرمایه گذار این پروژه صورت گرفته است. ضمن آنکه استانداری کرمان و دولت نیز از این پروژه حمایت ها و پشتیبانی های لازم را انجام خواهد داد.

آخوندی تصریح کرد: سال گذشته 800 هزار مسافر از طریق ترمینال فعلی فرودگاه کرمان به سایر نقاط کشور جابجا شده اند که با افتتاح این ترمینال، پیش بینی می کنیم 2.5 میلیون مسافر در سال به ظرفیت جابجایی مسافر از فرودگاه کرمان افزوده شود که در این صورت نسبت به سال گذشته حدود 300 درصد افزایش مسافر را شاهد خواهیم بود.

وزیر راه شهرسازی با اشاره به مدت 30 ماهه برای ساخت این ترمینال ادامه داد: احداث این ترمینال می تواند نقش موثری در توسعه ارتباطات استان با درون کشور و هم نقش موثری در توسعه گردشگری استان کرمان داشته باشد، زیرا بخش قابل توجهی از میراق فرهنگی و معنوی کشور در استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان تنها استان کشور است که در جهت ثبت میراث جهانی بیشترین پتانسیل را دارد، تصریح کرد: کرمان می تواند به عنوان جاذب گردشگر بین المللی به دنیا معرفی شود و امیدواریم در آینده نزدیک، بتوانیم هرچه بیشتر به پروازهای بین المللی و مستقیم این فرودگاه اضافه کنیم.

آخوندی با اشاره به اهمیت کیفیت در ساخت این ترمینال گفت: کشور هم اکنون نیازمند فصل جدید و پیشرفته ای از فرودگاه‌ها است که سطح سرویس دهی آنها به مسافران در حد بسیار بالا باشد تا مسافر در آن فرودگاه بدون کمترین تنش و فشار عصبی و روانی بتواند با آسایش ورود و خروج داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم دانش بین المللی در سطح جدیدی از سرویس فرودگاهی را در کشور ارائه دهیم.

وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه ناوگان هوایی مسئله بسیار مهمی در توسعه کشور است، تصریح کرد: وظیفه ما در دولت تدبیر و امید این است که بتوانی زیرساختهای توسعه فرودگاهی ار فراهمی کنیم که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم بعد از رفع تحریم ها بتوانیم در فضایی قرارگیریم که یک ناوگان هوایی در خور این ملت داشته باشیم.

آخوندی گفت: در حال حاضر بیش از 60 فرودگاه در سطح کشور در حال فعالیت می باشند که پایین ترین بهره برداری از آنها صورت می گیرد و امیدواریم در بازه زمانی جدید بتوانیم به ناوگان هوایی کوتاه برد نیز توجه ویژه کنیم.

وی در پایان با اشاه به قرار B.L.T ساخت این فرودگاه نیز گفت: بخش خصوصی به شرطی در اقتصاد باقی خواهند ماند که رعایت انصاف را در طرح سرمایه گذاری خود ببیند پس اگر بتوانیم انحصار را از افراد خاص بگیریم قطعا فصل و فضای رقابت نیز در کشور ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  −    =  71