انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با هدف تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان کشاورزی در استان فارس

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس از امضای یک تفاهم‌نامه چند جانبه خبر داد که با هدف تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان تولید شده در بخش کشاورزی این استان، عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمدمهدی قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و جهادکشاورزی استان فارس امضاء و مبادله شد.

قاسمی افزود: در استان فارس عزمی جدی برای مناسب‌سازی بستر با هدف ارتقای توان علمی کشاورزان و استفاده از ایده‌های افراد خلاق و نخبه برای رشد و اعتلای بخش کشاورزی وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه 10 درصد از کل تولیدات بخش کشاورزی در استان فارس انجام می‌شود، توضیح داد: این تفاهم‌نامه قدم اول اجرای کار است و باید پایش شود؛ چراکه دامنه کار با توجه به ظرفیت بالای این استان در بخش کشاورزی بسیار زیاد است.

قاسمی ادامه داد: اولویت برنامه‌های این تفاهم‌نامه در مرحله اول با توجه به چالش عمده کشاورزی فارس، مدیریت بحران آب و سپس مسائل مهم دیگری مانند تغییر الگوی کشت، مبارزه بیولوژیک در راستای تولید محصول سالم، تهیه سیستم پرتابل آزمایشگاهی آب و خاک، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و دیگر زمینه‌ها است.

بر اساس این گزارش، رئیس پارک علم و فناوری استان فارس نیز با اشاره به توانمندی‌های این پارک در تبدیل چالش‌ها به ایده و سپس فناوری و تولید انبوه، به واسطه برخورداری از توان تخصصی نیروی انسانی نخبه، گفت: آماده هر نوع همکاری در راستای اعتلای بخش کشاورزی هستیم.

فرید مر تصریح کرد: متقاضیان و علاقه‌مندان در عرصه علم می‌توانند ایده‌ها، ابتکارات و محصولات خود را در جهت تولید محصولات دانش بنیان به پارک معرفی کرده و از حمایت‌های ویژه مانند تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: کار دانشگاه‌ها باید تولید علم باشد و مراکزی مانند پارک‌ها، فناوری این محصولات علمی بالقوه و تجاری‌سازی ایده‌ها را عهده‌دار هستند. اما متاسفانه اکنون در بخش کشاورزی فاصله دانشگاه و فارغ‌التحصیلان با امور اجرایی و کاربردی زیاد است و یکی از وظایف مهم پارک‌ها پر کردن این خلاء است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  +    =  41