نخستین اتاق تمیز تولید محلول‌های مغذی تزریقی در مشهد افتتاح شد

با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پروژه اتاق تمیز (Clean Room) به منظور تولید محلول‌های مغذی تزریقی(TPN) افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان، دکتر محسن تفقدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در این رابطه اظهار کرد: این طرح به منظور ارائه خدمت به متخصصین تغذیه در بیمارستان‌های دارای واحد ICU و تولید محلول‌های مغذی تزریقی با حمایت مالی سه میلیارد ریالی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از بودجه عاملیت در صندوق غیردولتی سلامت و فناوری ثامن(ع) در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مراکز درمانی کشور بیماران ICU یا بیمارانی که مشکل بلع غذا دارند براساس تجویز پزشک معالج از محلول‌های چربی یا سایر مواد مغذی به صورت جداگانه تغذیه می‌شوند.

تفقدی تصریح کرد: در محصولی که قرار است در اتاق تمیز (Clean Room) شرکت کیان هلث دارو تولید شود، محلول مغذی وریدی بوده و دقیقا مطابق با نیاز جسمی فرد بیمار و براساس دستور پزشک معالج و متخصص تغذیه بیمارستان، تهیه و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: اجزای اصلی تشکیل‌دهنده محصول تولیدی در این شرکت با توجه به وضعیت بیمار ترکیبی از اسیدهای آمینه، چربی‌ها، پروتئین‌ها و مواد قندی است.

تفقدی تاکید کرد: این پروژه از بهمن ماه سال 1392 با حمایت مالی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از بودجه عاملیت در صندوق غیردولتی سلامت و فناوری ثامن(ع) و نیز حمایت مالی مستقیم این صندوق و سایر صندوق‌های پژوهش و فناوری آغاز و پس از مراحل تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

سالن R&D این مجموعه با حدود 50 مترمربع فضای تمیز کلاس B و تجهیزات مربوطه که با رعایت الزامات قانونی GMP احداث شده آماده همکاری و واگذاری جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی و نیمه‌صنعتی است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −  46  =