نظام مبتنی بر تعاون می‌تواند نیاز‌های جامعه را برطرف کند

وزیر تعاون گفت: نظام مبتنی بر تعاون می‌تواند بخش زیادی از نیازهای جامعه را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی ربیعی در نشست مدیران اتحادیه‌های سراسری تعاونی‌های کشور اظهار کرد: رشد مناسب و پایدار، عدالت و توزیع عادلانه ثروت، شکوفایی استعدادها در جامعه می توانند در قالب نظام تعاونی برآورده شوند.

وی افزود: امروز تعاونی‌های دنیا نقش زیادی در نظام‌های اقتصادی دارند ولی متاسفانه در کشور ما ناکارآمد جلوه داده شده‌اند هرچند تجربه جهانی بیانگر ناکارآمدی آنها نیست.

ربیعی در ادامه بیان کرد: تعاونی شیوه‌ای است که بر ارزش‌های یاری‌رسانی، مسئولیت شخصی، دموکراسی، برابری، انصاف، ارزش‌های اخلاقی، صداقت، مسئولیت اجتماعی و مراقبت از دیگران بنا شده است. ارزش تعاونی‌ها را نباید فقط در حوزه اقتصاد سنجید بلکه تعاونی‌ها در فرهنگ و اجتماع نیز ارزشی کمتر از اقتصاد ندارند.

وی با بیان اینکه در بخش تعاونی‌ هم در زمینه دانش و هم در زمینه باور دچار مشکل شده‌ایم تاکید کرد: گام اول برای موفقیت تعاونی‌ها باور به شیوه تعاونی و کارآمدی آن است. ما ظرفیت‌ها و اسناد بالادستی مناسبی در زمینه تعاونی‌ها داریم. گام دوم نیز پیوند بین تعاونی‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط است که می‌تواند بسیار موثر باشد.

وزیر تعاون همچنین خطاب به رییس جمهور گفت: ما در دولت شما در حال تجربه رشد هستیم و فکر می‌کنیم دستیابی به رشد در تعاون نیز به دست خواهد آمد. اقتصاد تعاونی در موفقیت اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیار موثر باشد.

ربیعی در پایان اظهار کرد: ما 7 استراتژی برای توسعه تعاون استخراج کرده‌ایم که تقدیم رییس جمهور خواهیم کرد و درخواست داریم رییس جمهور محترم دستور دهند در برنامه ششم توسعه آن دسته از اسنادی که در برنامه‌های قبل باقی مانده بود پایداری خود را به دست آورند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  74  =  83