رشد اقتصادی به تنهایی نشانه پیشرفت نیست

یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به این‌که افزایش رشد اقتصادی به تنهایی نمی‌تواند نشانه پیشرفت مثبت در اقتصاد باشد، گفت: رشد صحیح باید منجر به افزایش تولید، رفاه و مشارکت اقتصادی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدتقی یوسفی در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به این‌که نرخ رشد اقتصادی را می‌توان به اشکال مختلف بالا برد، اظهار کرد: بنابراین افزایش رشد می‌تواند مثبت یا منفی باشد. در برخی موارد رشد نکردن بهتر از رشد بد اقتصادی است.

وی در این باره عنوان کرد: رشد بد در واقع ناشی از افزایش هزینه‌های دولتی، گسترش دلالی، افزایش مسکن‌سازی غیرمولد و همچنین هزینه‌هایی مانند هزینه‌های نظامی است که در نهایت به اشتغال و بهره‌وری نخواهد انجامید و باعث از بین رفتن منابع و محیط زیست نیز می‌شود.

این کارشناس اقتصادی درباره‌ی رشد مثبت اقتصادی تصریح کرد: رشدی که حاصل توسعه صنعت، کشاورزی و بالا‌رفتن بهره‌وری شود رشد اقتصادی است که باید افزایش پیدا کند. در غیراین صورت هرگونه افزایش نرخ رشد به روش‌های دیگر منجر به هزینه‌های بالا برای برگرداندن شرایط به حالت قبل می‌شود.

یوسفی با انتقاد از این‌که نرخ رشد اقتصادی به تنهایی شاخص گمراه‌کننده در اقتصاد است، افزود: تاکید بر چنین شاخصی یکی از اشکالات کشور‌ها است. دولتمردان باید در این زمینه عاقلانه رفتار کنند، چرا که مردم متوجه می‌شوند این آمارها در زندگی‌شان چقدر تاثیر دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄    =  24