ضرورت هدفمند شدن فعالیت‌های فرهنگی در زمینه کمبود آب

مسئول امور فرهنگی شرکت مدیریت منابع آب ایران تأکید کرد

مسئول امور فرهنگی شرکت مدیریت منابع آب ایران بر ضرورت هدفمند شدن فعالیت‌های فرهنگی در زمینه کمبود آب تأکید کرد و گفت: کارهای فرهنگی مبتنی بر نیازسنجی و واقعیت‌های موجود در یک مجموعه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در استان فارس، حجت‌الاسلام حسینی در نشست مشترک شورای فرهنگی شرکت آب منطقه‌ای فارس بیان کرد: باید به پیش نیازهای انجام یک کار فرهنگی توجه داشته باشیم و با برنامه ریزی و چشم انداز صحیح، آینده فرهنگی مجموعه را ترسیم کنیم.

وی بهره‌مندی از توان و استعدادهای موجود را ضروری برشمرد و بر هدفمند بودن فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد.

مسئول امور فرهنگی شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین فعالیت فرهنگی در زمینه کمبود آب و مدیریت منابع آبی موجود را حائز اهمیت خواند و گفت: باید از پتانسیل چهار هزار روحانی در روستاها به منظور فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب استفاده شود.

حسینی ادامه داد: باید بسترسازی لازم در محیط‌های روستایی انجام شود که در این زمینه طرح همیاران آب با کمک سازمان تبلیغات اسلامی از جمله اقدامات مفید در این زمینه است.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه بیش از پیش به امور فرهنگی و فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب، فشار بیرونی بر شرکت‌ها کاهش یافته و مشکلات ناشی از این مسئله برطرف شود.

مدیرعامل آب منطقه‌‎ای فارس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: دین مبین اسلام بر اخلاق نیکو تاکید دارد و پیامبر بزرگ اسلام نیز با داشتن این خصیصه همواره تحسین شده‌اند.

حمیدرضا دهقانی با اشاره به اینکه در میان مسلمانان نیز اخلاق نیکو باید به عنوان صفت بارز جهانی مطرح شود خلأ فرهنگی را از جمله مشکلات جامعه دانست و افزود: سیل تهاجم فرهنگی بسیار سخت‌تر از جنگ فیزیکی سبب تخریب می‌شود و دشمن در این مورد برای ترویج فرهنگ خود همواره فعالیت می‌کند و نباید از هجمه‌ها و مسایل ضد فرهنگ غافل شد.

دهقانی با بیان اینکه خوشبختانه این شرکت در زمینه فعالیت‌های فرهنگی عملکرد مطلوبی داشته، خاطرنشان کرد: در زمینه برنامه‌های عملیاتی در حوزه فرهنگ کارگروه‌های متعددی چون کمیته امر به معروف و نهی از منکر، ستاد بازسازی عتبات عالیات و … ایجاد شده که ادغام این کارگروه‌ها در شورای فرهنگی نتیجه مطلوب‌تری خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =