کردستان عراق برای تجار ایرانی امن است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق:

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق گفت: به تجار و بازرگانان ایران و کرمانشاه اعلام می‌کنیم که هیچ مشکلی برای امنیت آنها در کردستان عراق وجود ندارد.

یه گزارش خبرنگار ایسنا در کرمانشاه، آزاد عبدالله شمقار در نشست فعالان اقتصادی کرمانشاه با هیات تجاری سلیمانیه عراق با بیان اینکه در چند وقت اخیر به دلیل ناامنی‌های منطقه وضعیت روابط کردستان و ایران نامعلوم بود، گفت: این نشست را برگزار کردیم فقط برای اینکه نشان بدهیم هنوز داریم کار می‌کنیم.

به گفته وی اتفاقات اخیر، هیچ تاثیری بر وضعیت تجاری و اقتصادی دو طرف نداشته ‌است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه معتقد است: هم اکنون به دلیل تلاش نیروهای پیشمرگه کرد، وضعیت امنی در کردستان عراق و حتی بیشتر شهرهای عرب‌نشین برقرار است.

شمقار با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تجار و بازرگانان ایرانی وجود ندارد، افزود: شرکت‌هایی که از قبل کار می‌کردند نیز هنوز در جای خود مستقر هستند و کنسول‌گری ایران در عراق نیز شاهد موضوع است.

وی ابراز امیدواری کرد با این شرایط بتوان تعاملات تجاری بین دو طرف را افزایش داد و از ظرفیت‌های هر دو استان کرمانشاه و سلیمانیه استفاده کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه از شرکت‌های ایرانی خواست با توان و انرژی بیشتر وارد بازار عراق شوند تا بتوان روند تجاری اقلیم کردستان عراق با ایران را بیش از پیش ادامه داد.

در ادامه یاسین رحیم فرج – نائب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه – نیز بر لزوم برقراری روابط دو جانبه بین سلیمانیه و کرمانشاه تاکید کرد و یادآور شد: نباید این تعاملات در حد حرف بماند و باید عملی شود.

وی با بیان اینکه روند تعاملات تجاری دو طرف و سفر هیات‌ها باید ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفرها نتیجه خوبی برای دو طرف داشته باشد.

فرج در پایان خواستار برنامه‌ریزی بیشتر برای استفاده از ظرفیت مرز پرویز خان برای تعامل دو طرف شد.

عبدالله سلیمان – سرکنسول عراق در کرمانشاه – نیز از آمادگی همکاری کنسولگری عراق برای کمک به تجار و بازرگانان کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: در زمینه اعطای روادید هیچ کوتاهی خصوصا برای کسانی‌که از سوی اتاق بازرگانی معرفی می‌شوند، نخواهیم داشت.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  1