با یک شرط از لغو منع صادرات نفت آمریکا حمایت می‌کنم

کلینتون:

هیلاری کلینتون گفت در صورتیکه که به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود از لغو منع صادرات نفت این کشور حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اگر مصوبه لغو منع صادرات نفت شامل امتیازی از طرف صنعت نفت و گاز آمریکا مبنی بر حرکت به سمت انرژیهای پاک باشد، از آن حمایت خواهد کرد.
کلینتون گفت: هنوز هیچ قانونی را درباره لغو منع صادرات که شامل امتیازی از طرف صنعت سوختهای فسیلی باشد مشاهده نکرده و در صورت نبود این امتیاز به لغو این ممنوعیت اعتقادی ندارد.
انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا در هفته های آتی طرحی را برای لغو محدودیت صادرات نفت این کشور به تصویب برساند.
شرکتهای حفاری نفت آمریکا می‌گویند، این ممنوعیت باید لغو شود تا تحول صنعت انرژی در داخل کشور ادامه پیدا کند. مخالفان این لغو ممنوعیت می‌گویند برداشتن این محدودیت می‌تواند تهدید کننده مشاغل در بخش پالایش نفت و کشتی سازی باشد و حفاری بیشتر به محیط زیست لطمه بزند.
کلینتون افزود: تا جایی‌که من می‌دانم در صورتیکه حرکت به سمت انتقال انرژی که برای کشور ما بسیار مهم است صورت نگیرد، این طرح به جایی نخواهد رسید.
کاخ سفید این هفته اعلام کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از این طرح حمایت نمی‌کند. ممنوعیت صادرات نفت آمریکا از سوی کنگره آمریکا در سال 1973 در واکنش به تحریم نفتی اعراب انجام شد.
در سنا حامیان لغو ممنوعیت به دموکراتهای بیشتری برای تصویب آن احتیاج دارد ولی زمان برای آنها رو به پایان است.
هیلاری کلینتون مشخص نکرد که از صنعت نفت و گاز آمریکا دقیقا چه امتیازی می‌خواهد. مخالفان لغو ممنوعیت می‌گویند، گنجاندن معافیت دائم مالیاتی برای انرژیهای خورشیدی و بادی یا جلوگیری از معافیت مالیاتی برای صنعت نفت و گاز امتیازاتی هستند که میتواند به رسیدن به یک توافق کمک کند. تحلیلگران می‌گویند با توجه به اینکه در آستانه انتخابات سال 2016 هستیم فرصت رسیدن به یک توافق بسیار کم است.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  44  =  53