ضرورت ایجاد تورهای مجازی برای مشاهده زنده پارک‌های علم و فناوری

احمدی در نشست مدیران روابط عمومی پارک‌ها تاکید کرد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست مدیران روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی بر ضرورت ایجاد تورهای مجازی برای مشاهده زنده پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر وحید احمدی در این نشست که با حضور دکتر محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر پیری مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم و مدیران پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد، از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه علم و فناوری را بحث اطلاع رسانی و روابط عمومی دانش بنیان دانست و گفت: انتظاری که از روابط عمومی یک نظام علم و فناوری می‌رود، این است که این نظام را که بالاترین مرتبه علمی کشور است به مخاطبان عرضه کند و اگر این امر محقق شود، می‌تواند مبنای توسعه و پیشرفت باشد.

وی افزود: متأسفانه هم اکنون تلقی ما از روابط عمومی، مرکز تبلیغات است، در صورتی که تبلیغات ابزاری برای روابط عمومی محسوب می‌شود. شما مدیران روابط عمومی باید فرهنگ مردم و دیدگاه دو مجموعه درون و برون سازمان را بسازید و برای حصول این امر علاوه بر نیاز به مجموعه ابزاری نو همراه با داشتن دیدگاه دانش بنیان، نوآور و خلاق محور است.

احمدی تصریح کرد: افرادی که در روابط عمومی فعالیت دارند، باید آنالیز رفتاری در جامعه داشته باشند و بر جامعه شناسی، روانشناسی، فرهنگ سازی و اخبار مسلط باشند و دارای بالاترین IQ، خلاقیت، اعتماد به نفس و شناخت بالایی نسبت به درون و برون سازمان باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطر نشان کرد: من اعتقاد دارم باید به روابط عمومی به عنوان یک علم، رویکرد و فرآیند نگاه کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تورهای مجازی خاطرنشان کرد: با ایجاد تورهای مجازی این امکان برای افراد به وجود می‌آید که از پارک‌های علم و فناوری به صورت زنده بازدید کنند و همچنین امکان فروش اتاق نیز در فضای مجازی پارک‌های علم و فناوری نیز فراهم می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم سید مرتضی عبدالبقایی، مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان و دبیر شورای هماهنگی پارک‌های علم و فناوری گزارشی از عملکرد پارک‌های علم و فناوری کشور ارائه کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  12