همایش بین‌المللی ضایعات محصولات کشاورزی در فائو برگزار شد

همایش بین‌المللی ضایعات در محصولات کشاورزی و راهکارهای مقابله با ان، به ریاست جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برگزار شد.

به گزارش ایسنا در این همایش که به ابتکار ایران و با مشارکت ایتالیا و دانشگاه بولونیا این کشور و با حضور نمایندگانی از سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، کارشناسان ارشد فائو و همچنین کشورهای عضو گروه 77 برگزار شد، مجید دهقان شعار، نماینده دائم ایران در سازمان خواربار و کشاورزی و رئیس دوره ای گروه 77 در فائو تاکید کرد در صورت جلوگیری از ضایعات کشاورزی و اسراف مواد غذایی می توان نزدیک به سه میلیارد نفر را در جهان با آن سیر کرد.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که تمام کشورهای جهان در مورد تغذیه با آن روبرو هستند، وجود ضایعات در محصولات کشاورزی است. بر اساس آمار فائو حدود 33 درصد از محصولات کشاورزی در جهان معادل 1.3 میلیارد تن به عنوان ضایعات از چرخه مصرف خارج می شود که این خود آثار مخربی را در محیط زیست به دنبال خواهد داشت.

جان لوکا گالتی، وزیر محیط زیست ایتالیا نیز که در این همایش حضور داشت، ضایعات غذایی و محیط زیست را دو موضوع کاملا مرتبط با یکدیگر دانست و افزود: ضایعات غذایی یک مشکل زیست محیطی نیز به شمار می رود. هر بار که غذایی به دور ریخته می شود مانند این است که بخشی از اب، خاک و ذخایر طبیعی کره زمین که برای بقا و ادامه حیات ضروری هستند نابود می شوند.

این همایش با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری های فنی بین کشورهای عضو فائو با این سازمان و دیگر سازمان های ذیربط سازمان ملل متحد برای کاهش ضایعات کشاورزی و کمک به گرسنگان جهان برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1