ضرورت تأسیس بنیادهای حامی علم وفناوری در پارک‌های فناوری و مراکز پژوهشی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بر ایجاد بنیادهای حامی علم و فناوری در پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی تأکید کرد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر محمدحسین امید در نشست مدیران روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی که در محل وزارت علوم برگزار شد، درخصوص شناخت مردم از پارک‌های علم و فناوری و اقداماتی که در پارک‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: وظیفه شما مدیران روابط عمومی اطلاع رسانی و توجیه مردم است و بخش مهم آن این است که مسئولان در سطح استان‌ها و کشور از پیشرفت‌ها و دستاوردهای مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های انجام شده مطلع شوند.

قائم مقام وزیر علوم در ستاد خیرین درباره لزوم نگاه ویژه به پارک‌های علم و فناوری خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بحث اعتبارات برای بودجه پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی دو مدل متفاوت نسبت به مدلی که برای دانشگاه‌ها بود، در نظر گرفته شد که این امر منجر به رشد 27 درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری در بودجه سال جاری شد.

وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها هم اکنون در دنیا نقش بازاریابی را نیز برای مؤسسات ایفا می‌کنند و به نوعی موسسه ذی‌ربط را به مجامع و مخاطبان مختلف و بازارها معرفی می‌کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه امکان تکمیل همه زیرساخت‌های مورد نیاز آموزش عالی از سوی دولت وجود ندارد، گفت: در حوزه آموزش عالی بیش از 5/2 میلیون متر مربع پروژه نیمه کاره وجود دارد که تکمیل این پروژه‌ها نیاز به چهار هزار میلیارد تومان سرمایه و بیشتر از 10 سال زمان است.

وی افزود: در دو سال گذشته تلاش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این بود که از کمک خیرین استفاده کند و اقبال خیرین به مجموعه آموزش عالی نیز بسیار خوب بوده است و سبب شده بسیاری از پروژه‌های به زمین مانده تکمیل شود.

امید، فرهنگ وقف را فرهنگی مترقی دانست و گفت: در آموزش عالی این امر بیش از 700 سال قدمت دارد و هم اکنون اکثر دانشگاه‌ها و برخی از پارک‌های علم و فناوری در زمینه استفاده از ظرفیت‌های خیرین موفق بوده‌اند و تعدادی از آن‌ها بنیاد حامی علم و فناوری تشکیل داده‌اند. این بنیادها، بنیادهایی مردم نهاد و غیردولتی هستند که در آنها خیرین و معتمدان منطقه دور هم جمع می‌شوند تا به توسعه و تقویت آموزش عالی کمک کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 100 هزار مترمربع پروژه توسط خیرین آموزش عالی در دست تکمیل است و در کشور ما این ظرفیت وجود دارد که با کمک مردم، خیرین و واقفین همه نیازهای آموزش عالی در بخش زیرساختی را رفع کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خاطرنشان کرد: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد خیرین تمام سیاست‌های مربوط به حوزه خیرین را هماهنگی و ساماندهی می‌کند. با هدایت این ستاد، بنیادهای خیرین در سراسر کشور شکل گرفته و همچنین بنیاد حامیان علم و فناوری ایران که هماهنگ کننده کمک‌ها به مجموعه آموزش عالی کشور است، در وزارت کشور به ثبت رسیده و قرار است در دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری شعبه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در این نشست علاوه بر جلسه پرسش و پاسخ، کارگاه آموزشی تبدیل ایده به ثروت و ارزآوری نیز برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  35  =  41