بازدید هیئت «بنیاد الکساندر فون هومبولت» آلمان از دانشگاه علم و صنعت

معاون مدیر کل بنیاد الکساندر فون هومبولت و مدیر بخش آفریقا و خاورمیانه این بنیاد با رئیس و هیئت رئیسه و جمعی از مدیران و رؤسای دانشکده‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در نشست مذکور که با معرفی حاضرین و بیان اهداف این نشست توسط دکتر هادی­شهریار شاه حسینی، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه علم و صنعت ایران شروع شد، ابتدا دکتر برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، به مهمانان خوشامد گفت و سپس دکتر شاه حسینی به ارائه و معرفی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پرداخت. پس از آن فعالیت‌های انستیتو کامپوزیت ایران به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی فعال دانشگاه معرفی شد.

پس از معرفی فعالیت‌های دانشگاه، دکتر توماس هس، معاون مدیر کل بنیاد الکساندر فون هومبولت و دکتر نیلا نیسل، مدیر بخش آفریقا و خاورمیانه این بنیاد به توضیح فعالیت‌های بنیاد الکساندر فون هومبولت پرداختند. هیئت آلمانی طی معرفی بنیاد مذکور، شیوه‌های مختلف همکاری و حمایت این بنیاد از محققان را تشریح کردند. به گفته آنان این حمایت‌ها از مقطع پسادکترا آغاز می‌شود و شامل استادان، دانشمندان بسیار برجسته، پژوهشگران و دانشمندان کارآزموده می‌شود.

در پایان این نشست حاضرین در خصوص مسائل مختلف علمی و راه‌های مختلف همکاری دانشگاه علم و صنعت با بنیاد فون هومبولت آلمان، بحث و تبادل نظر کردند.

در قسمت دوم این بازدید، هیئت آلمانی از دانشکده راه‌آهن و آزمایشگاه‌های ترمز و روسازی خط بازدید کردند و دکتر مرتضی اسماعیلی، معاون پژوهشی این دانشکده و دکتر بیژن ملاطفی از استادان رشته مهندسی راه آهن توضیحات لازم در مورد آزمایشگاه‌های مذکور را ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، بنیاد الکساندر فون هومبولت آلمان که از سال 1952 بنا نهاده شده است، یک موسسه خصوصی تحت حمایت دولت است که از استادان و پژوهشگران برجسته کشورهای مختلف برای انجام فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی با دانشمندان آلمانی حمایت می‌کند.

علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حمایتهای بنیاد الکساندر فون هومبولت به وب سایت https://www.humboldt-foundation.de مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1