ایران پاسخگوی نیازهای آبی عراق

وزیر منابع آب عراق گفت: من به نمایندگی از دولتم از ورود شرکتهای ایرانی به عراق برای سرمایه‌گذاری و برطرف کردن نیازها استقبال می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن الشمری در حاشیه بازدید ازیازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با اشاره به توانمندی‌های ایران در صنعت آب اظهار کرد: بر اساس مشاهدات بنده از این نمایشگاه می‌توانم به صورت قاطع اعلام کنم که ایران می‌تواند تمام احتیاجات آبی عراق را برطرف کند.

وی ادامه داد: با توجه به این که مشکل کمبود آب در ایران و عراق مشترک است و از نظر تغییر اقلیم و افزایش درجه حرارت علائم مشترکی در دو کشور وجود دارد،‌ می‌توان گفت که از نظر تبادل اطلاعات می‌توانیم فعالیت خوبی را با یکدیگر داشته باشیم.
وزیر منابع آب عراق درباره امضای قرارداد با ایران اظهار کرد: دو ساعت دیگر با نمایندگان شرکتهای ایرانی جلسه‌ای را در وزارت نیرو مبنی بر انتقال پیشنهادات و بررسی مسائل فنی و اقتصادی داریم.

الشمری با بیان این که قرار است تفاهم‌نامه‌ای را با ایران در خصوص توسعه منابع آبی امضاء کنیم گفت: از تمام شرکتهای ایرانی که تمایل دارند برای انتقال فناوری و تولید در کشور عراق حضور پیدا کنند استقبال خواهیم کرد.
وی با اشاره به نیاز کشور عراق به برق گفت: در حال حاضر نیاز ما به این صنعت 20 هزار مگاوات است اما این در حالی است که تمام نیاز ما برطرف نمی‌شود. لذا در این راستا قراردادهایی را در زمینه نفت و گاز با ایران منعقد کردیم.
وزیر منابع آب عراق ادامه داد: ایران در این زمینه نیروگاه تولید برقی را در نجف برای تامین برق عراق احداث کرده است که این مساله توانسته مقداری از نیازهای عراق را تامین کند و امیدواریم که بر اساس این قراردادها بتوانیم در آینده مشکل عراق را به طور کامل برطرف کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =