حضور کنسرسیوم DBUII در همایش فرصت‌های فناورانه نفت وگاز

در قالب شریک بین‌المللی پژوهشگاه نفت صورت می‌گیرد

کنسرسیوم DBUII متشکل از دانشگاه صنعتی دلفت هلند، دانشگاه برگن نروژ، دانشگاه اوترخت هلند، کالج سلطنتی لندن انگلستان و موسسه ملی IMPA برزیل در دومین همایش بین‌المللی فرصت‌های فناورانه نفت و گاز حضور دارد و پروفسور «پاسلی زیتها» به نمایندگی از این کنسرسیوم درخصوص توانمندی‌های آن مجموعه در بحث ازدیاد برداشت و فناوری‌های روز دنیا به سخنرانی خواهد پرداخت.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، پروفسور کارل هاینز وولف، نماینده دانشگاه صنعتی دلفت در کنسرسیوم DBUII و یکی از مهمانان این همایش با بیان این‌که بعد از فارغ التحصیلی در سال 1983 بر روی موضوعات متنوع از جمله اکتشاف میادین نفتی در حوزه اسکاندیناوی تا فعالیت‌های مربوط به مهندسی نفت به مدت دو سال فعالیت کرده است، گفت: در سال 1985 و بعد از اتمام دوره پسا‌دکترا در رشته مهندسی مخازن به دانشکده مهندسی معدن و نفت دانشگاه صنعتی دلفت پیوسته است.

وی با اشاره به این‌که در ادامه به عنوان دستیار تحقیقاتی و استادیار کار خود را در زمین شناسی نفت شروع کرده است، اظهار کرد: پس از سال‌ها تلاش در این زمینه، فعالیت‌های خود را با مهندسی نفت ادامه داده و متعاقبا به عنوان دانشیار در فیزیک-نفت و ژئو فیزیک کاربردی فعالیت کرده است.

وولف با اشاره به این‌که از سال 2011 تاکنون، مدیریت بخش علوم زمین و آزمایشگاه‌های مهندسی نفت را برعهده دارد، افزود: در این آزمایشگاه‌ها 14 تکنسین فعالیت می‌کنند که این افراد فعالیت‌های تحقیقاتی، کارهای میدانی و پروژه‌های آموزشی را در ژئولوژی، ژئوفیزیک، مهندسی مخازن و مهندسی زمین پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، پروفسور کارل هاینز وولف در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود در پروژه‌های مختلف مهندسی مخزن و مکانیک سنگ، با بهره گیری از روش‌های پتروفیزیکی بهینه شده به تعیین بافت سنگ و کمّی سازی آن پرداخته است که این به معنای فعالیت در فصل مشترک رشته‌هایی مانند زمین شناسی، مهندسی مخزن و ژئوفیزیک است. از دیگر حوزه‌های پژوهشی مورد علاقه وی می‌توان به فناوری‌های مرتبط با زمین گرمایی، فناوری‌های ذغال پاک (مانند احتراق درجای ذغال سنگ)، احتراق درجای نفت شیل و تولید بهینه متان با استفاده از ذغال سنگ (با استفاده از CO2) اشاره کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که دانشگاه صنعتی دلفت قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه فنی در هلند است، اظهار کرد: هفت دانشکده این دانشگاه پذیرای 60 رشته دانشگاهی و دارای دو هزار و 700 نفر کارمند هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشکده مهندسی عمران و علوم زمین این دانشگاه شامل دپارتمان مهندسی و علوم زمین است که عمدتاً به کنترل موثر و بهره برداری از منابع پوسته زمین و نگهداری دائم ساختارهای ژئولوژی می‌پردازد که این دپارتمان دارای 200 عضو بوده و تقریبا 85 نفر از آنها دارای مدرک دکترا هستند.

وولف درباره دپارتمان مهندسی و علوم زمین دانشگاه صنعتی دلفت گفت: این دپارتمان نقش راهبری تحقیقات مهندسی مخازن بویژه در موضوعاتی مانند ذخیره سازی دی اکسید کربن، ازدیاد برداشت نفت و گاز بوسیله این گاز، مهندسی مخازن ژئو ترمال و فناوری‌های مرتبط با میادین هوشمند دارد.

وی در پایان در خصوص برنامه‌های آتی برای همکاری با همتایان ایرانی خود گفت: در کنسرسیوم DBUII ما زیرساختهای خود را برای انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی به منظور تائید صحت و اعتبار نتایج حاصل از مدل‌سازی در اختیار شرکایمان از جمله پژوهشگاه صنعت نفت قرار خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، کارل هاینز وولف در سال‌های قبل به عنوان یک کارشناس مستقل و به منظور ارزیابی پتروگرافیک چاه‌های نفت ایران خدمات مشاوره‌ای خود را در اختیار متقاضیان اروپایی قرار داده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1