برپایی ویژه‌برنامه هفته جهانی فضا در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران

ویژه برنامه هفته جهانی فضا با شعار اکتشاف، 15مهر ماه امسال در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، امیرحسین چیذری، مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با بیان این که از زمان اعلام بیانیه سازمان ملل در سال ۱۹۹۹ که روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر برابر با ۱۲ تا ۱۸ مهر را «هفته جهانی فضا» اعلام کرد، این هفته به بزرگترین رویداد فضایی عمومی در دنیا تبدیل شده است، اظهار کرد: بر همین اساس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران هرسال یکی از این روزها را جشن می‌گیرد که امسال 15 مهر را به عنوان روز جهانی فضا اعلام کرده است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌ امسال به مناسبت هفته جهانی هوافضا و با هدف آشنایی شهروندان با اکتشافات انجام شده در فضا و مسائل مرتبط با دانش فضایی کشور، روز چهارشنبه 15مهر ماه از ساعت 16 تا 20 در تالار کهکشان مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با انتخاب شعار اکتشاف برای هفته جهانی فضا در سال ۲۰۱۵، یکی از موضوعات سخنرانی برنامه به این شعار اختصاص دارد و کوروش رکنی، کارشناس سازمان فضایی ایران سخنرانی خود را با موضوع «نجوم، اکتشافات فضایی و فعالیتهای ایران در فضا» به علاقه‌مندان ارائه خواهد داد.

مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران افزود: سخنران دیگر برنامه پروفسور نعمت الله ریاضی، فیزیکدان و کیهان‌شناس، سخنرانیِ خود را با موضوع «نجوم در فضا» به حضار ارائه می‌دهد.

چیذری تصریح کرد: رصد آسمان شب، اجرای موسیقی زنده، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های همایش علمی هفته جهانی فضا است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی http://sactehran.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های 22293280، 22805006 و 22292246 (داخلی104) تماس بگیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  80