ایجاد اتاق فکر صنعت، اقتصاد و کارآفرینی در پارک علم و فناوری لرستان

بر اساس یک تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پارک علم و فناوری استان لرستان بازدید و با فناوران مستقر در این پارک و مراکز رشد وابسته دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر خسرو پیری در این بازدید طی سخنانی پیشرفت پروژه‌های عمرانی پارک علم و فناوری لرستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: بهترین جایی که می‌توان یک پارک علم و فناوری احداث کرد، در بین دانشگاه‌ها است که پارک علم و فناوری لرستان از این مزیت بسیار مثبت برخوردار است.

وی گفت: امیدواریم با بهره‌برداری ساختمان‌ها، پارک لرستان محل ورود و فعالیت نیروهای دانشگاهی باشد.

وی همچنین از نمایشگاه دستاوردهای فناوران پارک لرستان که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس درمحوطه پارک برگزار شده بود، بازدید و با فناوران گفت‌وگو کرد.

پیری در این بازدید با توجه به ظرفیت بالای شرکت‌های فعال در حوزه گیاهان دارویی در پارک لرستان راه‌اندازی کنسرسیوم گیاهان دارویی را در این پارک پیشنهاد کرد.

پیری با اشاره به اهمیت گسترش تعاملات بین‌الملل، استقرار شرکت‌های خارجی با تکنولوژی بالا به منظور انتقال تکنولوژی در پارک‌ها را از دیگر اولویت‌های وزارت علوم برشمرد.

وی همچنین در جلسه با جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان لرستان ضمن دیدار و گفت‌وگو، از زحمات دکتر یاراحمدی رئیس پارک علم و فناوری لرستان قدردانی و از وجود شرکتهای توانمند در پارک و استان لرستان ابراز خرسندی کرد.

پیری در ادامه گفت: لرستان استانی است با پتانسیل بسیار بالا که درحوزه منابع طبیعی و گیاهان دارویی مزیت بالقوه دارد و با توجه به عزم جدی و اراده قوی موجود امیدواریم که پارک و استان بتواند به جایگاهی که شایسته است، برسند.

وی مهم‌ترین سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را توسعه فناوری برشمرد و همکاری سه نهاد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارکهای علم و فناوری را از ضروریات تحقق این مهم برشمرد.

مدیرکل دفترسیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: اولین کار که باید در استان‌ها انجام شود، طراحی طرح آمایش سرزمین فناوری در استان‌ها است که بر اساس این طرح نقشه راه فناوری طراحی خواهد شد.

مدیرکل دفترسیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد: پارک علم و فناوری لرستان مدت کوتاهی است که راه اندازی شده است و درعین جوانی تجربه کهنی دارد.

وی افزود: پارک لرستان خوب پیشرفت کرده و وظیفه ما حمایت از مسئولین پرتلاش و کارا است.

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در این جلسه از زحمات رئیس پارک لرستان و توجه خاص وی به شرکتهای دانش بنیان تشکر و قدردانی کرد و نسبت به امکان استفاده از همه امکانات اداره کل جهت خدمات رسانی به پارک و واحدهای فناور مستقر اعلام آمادگی کرد.

دکترمجید یاراحمدی، رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان نیز گفت: درنظراست برج‌های فناوری در اراضی پارک ایجاد شود که در هر کدام از این برج‌ها امکان استقرار 60 تا 70 واحد فناور میسر خواهد شد.

وی افزود: همچنین درنظر است سوله‌ واحدهای فناور مرکز تحقیقات گیاهان دارویی استان و همچنین مرکز IT استان درمحل اراضی پارک لرستان راه‌اندازی شود.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان از همکاری ارزنده دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه لرستان، علمی کاربردی، پیام نور، اداره کل فنی و حرفه‌ای، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت و معدن استان قدردانی کرد.

درادامه تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و پارک علم و فناوری استان لرستان با موضوع تاسیس و راه‌اندازی اتاق فکر صنعت، اقتصاد و کارآفرینی درمحل پارک علم و فناوری استان لرستان منعقد شد که دکتر پیری شکل‌گیری این اتاق فکر را مهم ارزیابی کرد و تاسیس صندوق کارآفرینی را به عنوان ابزاری مهم برای این اتاق برشمرد.

بر اساس این گزارش، پروژه عمرانی پارک علم و فناوری به مساحت پنج هزار مترمربع در اراضی واقع در سایت کمالوند در مجاورت دانشگاه‌های لرستان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی و پیام نور استان واقع است و تاکنون ساختمان اداری پارک به مساحت 1173 مترمربع 60 درصد پیشرفت فیزیکی و ساختمان آزمایشگاه و پژوهشگاه مرکزی به مساحت 2935 مترمربع 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته تا بهمن‌ماه امسال آماده بهره‌برداری است و به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  −    =  72