افتتاح مجهزترین مرکز علمی و تخصصی ام اس در اصفهان

مجهزترین مرکز علمی و تخصصی ام اس در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، مدیرعامل انجمن خیریه ام اس اصفهان در مراسم افتتاح مرکز علمی و تخصصی ام اس در اصفهان با بیان اینکه سابقه ابتلای انسان به ام اس به 500 سال پیش بازمی‌گردد، اظهار کرد: ابتلا به این بیماری پس از جنگ جهانی دوم سیر صعودی داشته است و ابتدا در کشورهای اروپایی و آمریکایی و پس از آن در سایر کشورهای جهان دیده شد.

مسعود اعتمادی فر با اشاره به اینکه انجمن‌های مرتبط با بیماری ام اس از 14 سال پیش در کشور تشکیل شده است، ادامه داد: این انجمن‌ها و در کنار آن‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی به لحاظ علمی و حمایت از بیماران عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که تمام داروهای بیماری ام اس را تولید می‌کند و این نشان می‌دهد مبارزه با این بیماری برای حوزه بهداشت و درمان اهمیت دارد، تصریح کرد: مرکز علمی و تخصصی ام اس اصفهان یکی از بهترین مراکز علمی دنیا است و خیران،‌ شرکت‌های دارویی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌تواند در کنار ما به بیماران خدمت کنند.

هم‌چنین حمید صانعی، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی از این مرکز حمایت می‌کند و امیدوارم با کمک خیران در بخش پژوهشی قدم‌های موثری برای درمان این بیماری برداشته شود.

هم‌چنین سید حمید بحرینیان، عضو هیات مدیره انجمن ام اس اصفهان با قدردانی از حمایت خیران از این مرکز اظهار کرد: مراحل ساخت و تجهیز این مرکز با یاری خیران انجام شده است و البته برای تجهیز بیشتر آن باز هم نیاز به کمک خیران وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  14