تعداد دکلهای حفاری نفت آمریکا کاهش یافت

شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز اعلام کرد: شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی تعداد کل‌های حفاری نفت در این کشور را 26 مورد کاهش دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این کاهش نشان می‌دهد که پایین آمدن قیمت نفت همچنان مانع بازگشت شرکت‌های حفاری به میادین نفتی می‌شود.
کاهش دکلها در هفته منتهی به دوم اکتبر باعث شده مجموع دکلهای حفاری نفت در آمریکا به 614 دکل برسد که پایین‌ترین سطح از اوت 2010 تاکنون است.
شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز در گزارشی اعلام کرد: در چهار هفته گذشته شرکت‌های حفاری نفت در مجموع 35 دکل را کاهش داده‌اند این در حالی است که تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا در دوره مشابه سال قبل 1591 مورد و در اکتبر قبل 1609 دکل بود.
کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا افزایش 47 موردی تعداد دکل‌ها در ماه‌های ژوئیه و اوت را خنثی می‌کند. در این ماه‌ها برخی شرکت‌های حفاری به برنامه‌های خود برای افزایش تعداد دکل‌ها که پس از رسیدن قیمت نفت به متوسط بشکه‌ای 60 دلار در ماه‌های می و ژوئن وعده داده بودند عمل کردند.
نفت خام آمریکا این هفته به طور متوسط 45 دلار در هر بشکه معامله شد که به دلیل تداوم تقاضای ضعیف جهانی نفت و افزایش نگرانی‌ها درباره اشباع بازار است.
تحلیلگران شرکت خدمات بانکی سیمونز می‌گویند: انتظار دارند تعداد کلهای حفاری نفت و گاز در سه ماهه چهارم امسال کاهش پیدا کند اما میزان کاهش در نیمه اول 2016 ثبات پیدا خواهد کرد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: به رغم کاهش حفاری‌ها تولید نفت خام آمریکا از روزانه 9 میلیون و 300 هزار بشکه در ماه ژوئن به روزانه 9 میلیون و 400 هزار بشکه در ماه ژوئیه افزایش یافت.
مقدار تولید نفت آمریکا همچنان از مقدار تولید نفت در ماه آوریل که 9.6 میلیون بشکه در روز بود کمتر است.
بیشتر افزایش تولید نفت آمریکا در ماه ژوئیه به دلیل ورود پروژه‌های بزرگ نفتی خلیج مکزیک به مرحله بهره‌برداری بوده است. این پروژه‌ها مدت‌ها قبل از اینکه قیمت نفت در مسیر کاهش قرار بگیرد شروع شده بودند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که تولید نفت این کشور هفته گذشته به طور متوسط برای چهارمین هفته متوالی روزانه 9.1 میلیون بشکه بوده که کمترین مقدار از اکتبر تاکنون است.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  7  =