از سال آینده هیچ کالایی بدون استاندارد عرضه نمی‌شود

رییس پژوهشگاه استاندارد به ایسنا خبر داد

رییس پژوهشگاه استاندارد ایران گفت: از ابتدای سال آینده هیچ کالا و محصولی در بازارهای ایران بدون پیوست استاندارد، قابلیت عرضه نخواهد داشت.

جهانبخش سنجابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در سمنان، اظهار کرد: با اجرایی شدن این مهم، استاندارد نه الزام دولتی بلکه الزام تولیدات محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استانداردسازی محصولات داخلی در کشور افزود: معظم‌له در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر توسعه و گسترش دامنه پوشش استاندارد از برخی محصولات مشمول استاندارد اجباری به تمامی محصولات و تولیدات داخلی تاکید فرموده‌اند و در همین راستا این طرح در دستور کار قرار گرفته است؛ از این رو ان‌شاءالله با اجرایی شدن آن در برنامه ششم توسعه شاهد تحولی عظیم در این بخش خواهیم بود.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص استفاده صنعت گچ ایران از بازارهای کشور عراق تصریح کرد: عراق تا قبل از حمله تروریست‌های داعش به این کشور، از صنعت ساختمان‌سازی بسیار پررونقی برخوردار بود اما اکنون این صنعت در عراق با مشکلاتی روبرو شده است؛ لذا به تبع آن صنعت گچ نیز در آن با مشکلاتی روبرو است.

وی از بازار عراق به عنوان یک بازار خوب برای گچ ایران یاد و خاطرنشان کرد: طی یک دهه گذشته عمده این بازار در دست سعودی‌ها بود؛ به طوری که عربستان به تنهایی 85 درصد گچ عراق را تامین می‌کرد مابقی آن نیز دست ترک‌ها بود.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه ایران باید فارغ از رویدادهای سیاسی در این کشور برای بازار گچ عراق برنامه‌ریزی کرد، افزود: بدترین حالت ممکن در عراق تجزیه آن به سه کشور سنی‌نشین، کردنشین و شیعه‌نشین است که در این صورت نیز ایران بستر فعالیت در دو کشور از این سه‌گانه فرضی را خواهد داشت لذا باید برای فروش گچ ایران به عراق برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  18