گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه تربیت مدرس با دانشگاه شیامن چین

هیأتی آکادمیک از دانشگاه شیامن چین با مقامات دانشگاه تربیت مدرس دیدار و در نشستی که به منظور ارتقای همکاری دو دانشگاه برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس ضمن خوشامدگویی به این هیات، به توصیف دانشگاه تربیت مدرس به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های ایران که رتبه دو تا سه دانشگاه‌های داخلی کشور را به خود اختصاص داده است، پرداخت.

وی دانشگاه تربیت مدرس را به عنوان دانشگاهی جامع و دربرگیرنده طیف متنوعی از حوزه‌های آموزشی از هنر و معماری تا علوم انسانی، علوم زیستی، علوم پایه، کشاورزی، پزشکی و فنی و مهندسی معرفی کرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: دانشگاه تربیت مدرس دارای تقریباً ده هزار دانشجو و 700 عضو هیات علمی است که درصد بالایی از اعضای هیات علمی آن در رتبه‌های دانشیاری و استادی قرار دارند.

وی با توجه به ظرفیت مناسب و توانمندی دانشگاه، همکاری در حوزه‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی را پیشنهاد کرد.

احمدی در ادامه قدمت دانشگاه شیامن را برجسته دانست و تصریح کرد: اگرچه دانشگاه تربیت مدرس دانشگاهی جوان است، اما پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه‌های گوناگون داشته است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس، پردیس مرکزی، پردیس دانشکده کشاورزی و پردیس دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی را سه مکان اصلی دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد و بر توسعه جغرافیایی دانشگاه تاکید کرد.

احمدی در ادامه به نقاط برجسته حوزه مطالعاتی ریاضیات و پژوهشگران زبده این حوزه و تقویت زمینه‌های مطالعات و حقوق زنان و حق مالکیت فکری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: جامعه ایران درحال تحول است و سهم زنان در دانشگاه‌ها قابل توجه بوده و پیشرفت‌های سریعی داشته‌اند.

در ادامه، رئیس دانشگاه شیامن از فرصت ایجاد شده برای ملاقات هیات چینی با مسئولان دانشگاه و آشنایی طرف ایرانی و چینی تشکر کرد و به جایگاه عالی دانشگاه تربیت مدرس در بین دانشگاه‌های ایران اشاره کرد.

وی از توجه دولت ایران به دانشگاه تربیت مدرس و آموزش افراد متخصص ابراز خرسندی کرد و از تاثیرگذاری دانش آموختگان آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران صحبت کرد.

دکتر چونگ شی سخنان خود را با توصیف دانشگاه شیامن ادامه داد و به قدمت دانشگاه و برگزاری جشن 95 سالگی این دانشگاه در سال آینده میلادی اشاره کرد.

وی دانشگاه شیامن را یکی از دانشگاه‌های برتر چین دانست که توسط دولت حمایت می‌شود و در حوزه‌های شیمی، زیست شناسی، مدیریت و حقوق یکی از بهترین دانشگاه‌های چین است که از همکاری در زمینه‌های فوق نیز استقبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه شیامن دارای 40 هزار دانشجوست و بیش از سه هزار دانشجوی خارجی نیز دارد که البته سهم دانشجویان ایرانی در این میان پایین است. این دانشگاه دارای سه پردیس است و پردیس چهارم آن در کشور مالزی درحال تأسیس است.

دکتر فتح‌اللهی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس نیز به سابقه درخشان دانشگاه تربیت مدرس، موقعیت مناسب منطقه‌ای و بین‌المللی آن و جایگاه خوب آن درمیان 500 دانشگاه برتر جهان اشاره کرد.

وی به عملکرد برجسته دانشگاه در حوزه‌های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم پایه پزشکی و کشاورزی اشاره کرد و به ظرفیت سازی در زمینه‌های تحقیقات و توسعه تکنولوژی پرداخت و همکاری طرفین در توسعه تکنولوژی را مناسب عنوان کرد.

راه‌اندازی ظرفیت قابل توجه در حوزه بین رشته‌ای در گروه‌های آموزشی گوناگون دانشگاه یکی دیگر از موارد مطرح شده توسط دکتر فتح‌اللهی بود.

بر اساس این گزارش، در ادامه به درخواست طرف چینی، فیلم معرفی دانشگاه شیامن نمایش داده شد.

درنهایت با توجه به ابراز تمایل طرف چینی جهت همکاری با دانشگاه ایرانی، همکاری برای تبادل استاد و دانشجو و توسعه تکنولوژی با سرمایه مشترک مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه دکتر چونگ شی از امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه تربیت مدرس استقبال کرد و آمادگی خود را جهت ارتقای همکاری بین دو دانشگاه اعلام کرد.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری علمی بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه شیامن به امضای رؤسای دو دانشگاه‌ رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −    =  10