خروج از رکود با سیاست انبساط مالی امکانپذیر است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مطرح کرد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است: با اتخاذ سیاست انبساط مالی می‌توان در کوتاه مدت و میان مدت از رکود خارج شد و رشد اقتصادی ایجاد کرد.

بهادر احرامیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که اقتصاد ما توانایی و ظرفیت حرکت به سوی تورم تک رقمی را ندارد، چراکه اگر بخواهیم به سمت تورم تک رقمی برویم به دلیل مشکلات ساختاری که اقتصاد مان به آن روبرو است دچار رکود شدید می‌شویم.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور بدون تورم امکان رشد و رونق ندارد، ادامه داد: برخی کشور‌ها می‌توانند با تورم سه درصدی رشد اقتصادی شش درصدی را تجربه کنند اما اقتصاد به دلیل وجود مشکلات ساختاری اگر بخواهد تورم یک رقمی داشته باشد با رکود شدید مواجه خواهد شد.

احرامیان عنوان کرد: بر اساس هدف گذاری‌ها و مد‌ل‌های اقتصاد سنجی رسیدن به تورم تک رقمی مورد توجه قرار گرفت اما شاید در آن زمان که این هدف گذاری انجام شد کمتر کسی فکر می‌کرد که برای ورود به مرحله تورم تک رقمی تا این میزان با رکود مواجه شویم، اما طبیعتا از این مرحله به بعد وضعیت تورم و رکود دراقتصاد کشور بیشتر روشن شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به بیان برخی راهکار‌ها برای خروج از رکود در کوتاه مدت و میان مدت پرداخت و تصریح کرد: می‌توان با کوتاه مدت با سیاست انبساط مالی در کوتاه مدت و میان مدت رشد اقتصادی ایجاد کرد و به احتمال قوی در کوتاه مدت باید شاهد پیگیری چنین سیاستی باشیم.

وی اضافه کرد: البته نکته‌ای که نباید از آن غافل شد اتخاذ سیاست انبساط مالی اگر با تعدیل نرخ ارز همراه نباشد ضربه بزرگی به توان صادراتی وارد خواهد کرد،از این سیاست‌ انبساط مالی باید به موازات تعدیل نرخ ارز انجام بگیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ⁄  1  =