تشکیل کارگروه توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی قرآنی در وزارت علوم

دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور گفت: با توجه به اهتمام این کمیسیون به گسترش گفتمان قرآنی اهل بیت در عرصه علمی داخل و بین‌الملل، کارگروه توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی قرآنی با مسؤولیت قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در وزارت علوم تشکیل شد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر ابوالفضل خوش منش در دیدار با شیخ شفیق هدی، رئیس مؤسسه خدمات اسلامی واترلو کانادا، ضمن تبیین اهداف، ساختار و فعالیت‌های مرکز در سطح کشور و جهان اسلام، بر لزوم تقویت همکاری‌های علوم اسلامی در بین مسلمانان جهان تأکید کرد.

رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور ضمن بازگویی دستاوردها و آثار اخیر فعالیت‌های این مرکز، وحدت و ارتباط اندیشمندان و عالمان مسلمانان جهان را از ضروریت‌های توسعه و صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) دانست.

شیخ شفیق هدی، دانش‌آموخته علوم حوزوی از مراکز علمیه قم، تبعه کانادا و امام جماعت مسجد شیعیان واترلو کانادا، ضمن ابراز خوشحالی از رشد و توسعه برنامه‌های گذار علوم اسلامی و قرآنی در کشور، بویژه نقش ارزشمند این مرکز در بالندگی علوم اسلامی در داخل و خارج از کشور، تقویت روابط علمی ایران و مسلمانان آمریکای شمالی بویژه در حوزه علوم قرآنی و اسلامی را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، شیخ شفیق هدی عضو شورای ناشران مسلمان کانادا، شورای ناشران مسلمان ایالات متحده آمریکا و عضو اجرایی اتحادیه ناشران مسلمان جهان است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  6